Uzmanības un hiperaktivitātes korekcijas treniņi bērniem
Šie treniņi palīdz uzlabot bērna uzmanības noturību un veiksmīgāk tikt galā ar UDHS pazīmēm.
UDHT (Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes traucējumi) pieder plašākai neirālās attīstības (neurodevelopmantal) traucējumu grupai un ir saistīts ar atipisku bērna centrālās nervu sistēmas attīstību un nobriešanu.
DALĪBAI NODARBĪBĀS NAV NEPIECIEŠAMS ĀRSTA NOSŪTĪJUMS VAI OBLIGĀTA DIAGNOZE. ATNĀKOT UZ PIRMO VIZĪTI, TIEK VEIKTA VECĀKU APTAUJA UN NOSKAIDROTI BŪTISKĀKIE IZAICINĀJUMI, KĀ ARĪ, VAJADZĪGAS GADĪJUMĀ, SNIEGTAS NEPIECIEŠAMĀS KONSULTĀCIJAS
JA ESAT PAMANĪJUŠI
UDHT IEZĪMES
Ja jūsu bērnam ir novērotas problēmas noturēt uzmanību, apvaldīt emocijas, nosēdēt mierā un mācīties, kā arī bērnam ir raksturīga aizmāršība un grūtības koncentrēties, pastāv iespēja, ka jūsu bērnam ir UDHT, jeb uzmanības deficīta un hiperaktivitātes traucējumi.
Vidēji ap 5-7% bērnu ir diagnosticēti ar UDHT un no tiem vairāk nekā trešdaļai simptomi saglabājas arī, sasniedzot pieaugušā vecumu. Pedagogu aptaujas liecina - UDHT mūsdienu bērniem ir klātesošs lielākā apmērā.
Ir atklāts, ka UDHT ir ģenētiski pārmantots un saistīts ar prefrontālā korteksa traucējumiem, ko daļēji izraisa dopamīna deficīts. Ja savlaicīgi netiek veikta korekcija, šiem bērniem palielinās vairākkārtīgi grūtības adaptēties sabiedrībā. Prefrontālais kortekss ir saistīts ar uzmanības noturēšanas ilgumu un koncentrēšanos, kas ietekmē īstermiņa atmiņu un spēju mācīties.
Populārākie skaidrojumi UDHT etioloģijai – UDHT bērniem ir samazināta dopamīna aktivitāte prefrontālajās smadzeņu daļās, kas pavājina informācijas fiksāciju un apstrādi, novērojot prefrontālās un precentrālās garozas lēnāku attīstību, kā arī novērojama temporālo reģionu garozas hiperaktivitāte.
Primārais uzdevums attīstīt un stiprināt neironu tīklus, kas atbild par fokusēšanos.
treniņi noderēs, ja bērnam ir:
Uzmanības traucējumi
Impulsivitāte
Hiperaktivitāte
Uzvedības problēmas
Grūtības mācīties
Ja bērnam ir vāja īstermiņa atmiņa, kā arī grūtības izpildīt mājasdarbus, koncentrēties uz uzdevumu, apgūt mācību vielu un gūt labākas sekmes skolā
Nervozitāte
MŪSU STATISTIKA
kā tas NOTIKS
Sagatavošanās
- Bērns iziet vispārējo spēju un attīstības testu, kurā tiek noteiktas bērna uzmanības spējas.
- Pēc testa uzdevumu izpildīšanas bērns tiek iepazīstināts ar bāzes uzdevumiem.
- Nākamās nodarbības jau tiek uzsāktas ar neiroaktivējošiem vingrinājumiem, kas pēc vajadzības var tikt papildināti ar Interactive Metronome metodoloģiju
- Mūsu centrā mēs izmantojam dažādus uzdevumus, lai veicinātu un attīstītu prefrontālā korteksa funkcijas.
Attīstiet savu bērnu laimīgai nākotnei!
Paredzētais vecums no 6 gadiem
Cena: 30 eiro par 40 min nodarbību
45 eiro par 60 min individuālu nodarbību
Pirmās vizītes cena 25,- eiro
Konsultācijas vecākiem
UDHT korekcijas treniņu kursā ietilpst:
- Diagnosticējošais tests
- Trauksmainības mazināšana ar biofīdbeka palīdzību
- UDHT simptomātiku mazinoši treniņi
- 30 - 40 min nodarbības vismaz 2-3 reizes nedēļā
- Nodarbību skaits atkarīgs no vajadzības
-
Garantēta individuāla pieeja
- Izteiktos gadījumos neirofīdbeka seansi vai Interactive Metronome
PIETEIKŠANĀS INDIVIDUĀLĀM NODARBĪBĀM
NODARBĪBAS ILGUMS - 40 minūtes
Maksa par INdividuālu nodarbību
30 eiro
Kāpēc izvēlēties UDHT korekcijas kursu
Rezultativitāte
Individuāla pieeja
Droša metodika
Ērts apmācību grafiks
Ērta pieejamība
Unikālas apmācības
Uz šo brīdi neatradīsiet šāda veida pieeju nevienā no mācību iestādēm
Ir atklāts bērniem un jauniešiem ar UDHS iezīmēm aptuveni
70% gadījumu ir asimetriska smadzeņu pusložu attīstība.
Neskatoties uz to, ka visā pasaulē arvien plašāku atzinību gūst teorijas par neironu tīkliem, nevis konkrētu smadzeņu apgabalu centriem, ir jāņem vērā smadzeņu attīstības likumsakarības, kad vecumposmā līdz 13 gadiem attīstās specifiskie smadzeņu pusložu reģioni. Iespējams, tieši šis faktors apstiprina to, kāpēc līdz ar pusaudzību daudziem UDHS simptomi mazinās, jeb smadzeņu darbība līdzsvarojas.
No iepriekš veiktiem pētījumiem zināms, kreisā smadzeņu puslode ir tā, kura seko stimuliem, bet labā tos bremzē. Smadzeņu pusložu integrācijas terapijas mērķis ir stiprināt vājo (labo) puslodi, lai līdzsvarotu smadzeņu darbību.
Viens no apjomīgākajiem nesen veiktiem meta pētījumiem par pusložu asimetriju :
https://link.springer.com/article/10.1007/s11682-021-00476-x
Šobrīd arvien aktuālāki ir pētījumi ne tikai par prefrontālās garozas lēnāku attīstību, bet smadzeņu asimetriju kopumā, tai skaitā samazinātu smadzeņu kopējo apjomu. Tāpat pasaulē tiek izstrādāti darba protokoli šīs asimetrijas mazināšanai, sākotnēji ar primitīvo refleksu integrāciju, mērķtiecīgi orientētām un vadītām fiziskajām aktivitātēm un kognitīvi veicamiem uzdevumiem, frontālās garozas darbības attīstīšanai un vadības funkciju stiprināšanai.
Par pamatu UDHT simptomātikai ir divu lielāko smadzeņu neironu tīklu nesinhronizēta darbība.
Default Mode Network (DMN), jeb klejojošā prāta tīkls, un Task Positive Network (TPN), jeb uzdevumu izpildes tīkls vai koncentrēšanās neironu tīkls. Jau abu šo tīklu nosaukumu aprakstos ir skaidras to izpildfunkcijas. UDHS smadzenēs notiek sava veida konkurences cīņa starp šiem neironu tīkliem, pie kam papildus tiek novērota arī nesinhronitāte pašā DMN tīklā starp pieres un pakauša neironu tīkliem.
Šī īpatnība izskaidro to, kāpēc UDHT cilvēki spēj būt superkreatīvi vai arī pretēji - supersafokusējušies. Klejojošā prāta vēlme saņemt vairāk, ko novērojam stimulu nepietiekamībā dopamīnenerģētiskās sistēmas īpatnībās, bieži noved UDHS cilvēkus līdz atkarībām.
Tāpat tradicionāli citam būtiskam mūsu smadzeņu apgabalam - smadzenītēm un to ietekmei uz uzvedību un kognitīvajiem procesiem tika atvēlēta loma kustībām, līdzsvaram un arī valodai. Tomēr arvien vairāk un vairāk parādās pētījumi, kuri smadzenīšu funkcijas paplašina. Tai skaitā arī tiek aprakstīts nepietiekams neironu saišu skaits UDHT gadījumos starp smadzenīšu puslodēm. Papildus tiešajam darbam ar bērniem un pusaudžiem mēs esam izveidojuši sadarbību ar uztura speciālistiem, kas specializējas zarnu mikrobioma sakārtošanā ar uztura palīdzību. Kaut arī ir atklāts, ka ka hiperaktivitātei ir ģenētiska izcelsme, tomēr sociālo mijiedarbību un uzvedību lielā mērā ietekmē tieši zarnu trakta baktērijas, kā arī cukuru saturošie produkti ietekmē dopamīnenerģētisko sistēmu mūsu smadzenēs, kā arī vadošajiem psihoterapijas centru speciālistiem bērnu un pusaudžu mentālās veselības jomā. Darbā ar UDHT korekciju specializējamies arvien šaurāk, meklējot zinātnē balstītas metodoloģijas un pieejas simptomātikas mazināšanai.
Pēc apmācību iziešanas:
- uzlabojas koncentrēšanās spējas līdz pat 25% no iepriekšējiem rādītājiem
- samazinās bērna impulsivitāte līdz pat 4 reizēm
- uzlabojas uzmanības noturība
- uzlabojas spēja mācīties
- uzlabojas bērna uzvedība skolā
- uzlabojas noturība pret stresu un mazinās trauksme