Uzmanības un hiperaktivitātes korekcijas treniņi bērniem
Šie treniņi palīdz uzlabot bērna uzmanības noturību un veiksmīgāk tikt galā ar UDHT pazīmēm.
UDHT (Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes traucējumi) pieder plašākai neirālās attīstības (neurodevelopmantal) traucējumu grupai un ir saistīts ar atipisku bērna centrālās nervu sistēmas attīstību un nobriešanu.
DALĪBAI NODARBĪBĀS NAV NEPIECIEŠAMS ĀRSTA NOSŪTĪJUMS VAI OBLIGĀTA DIAGNOZE. ATNĀKOT UZ PIRMO VIZĪTI, TIEK VEIKTA VECĀKU APTAUJA UN NOSKAIDROTI BŪTISKĀKIE IZAICINĀJUMI, KĀ ARĪ, VAJADZĪGAS GADĪJUMĀ, SNIEGTAS NEPIECIEŠAMĀS KONSULTĀCIJAS
JA ESAT PAMANĪJUŠI

Ja jūsu bērnam ir novērotas problēmas noturēt uzmanību, apvaldīt emocijas, nosēdēt mierā un mācīties, kā arī bērnam ir raksturīga aizmāršība un grūtības koncentrēties, pastāv iespēja, ka jūsu bērnam ir UDHT, jeb uzmanības deficīta un hiperaktivitātes traucējumi.
Vidēji ap 5-7% bērnu ir diagnosticēti ar UDHT un no tiem vairāk nekā trešdaļai simptomi saglabājas arī, sasniedzot pieaugušā vecumu. Pedagogu aptaujas liecina - UDHT mūsdienu bērniem ir klātesošs lielākā apmērā.
Ir atklāts, ka UDHT ir ģenētiski pārmantots un saistīts ar prefrontālā korteksa traucējumiem, ko daļēji izraisa dopamīna deficīts. Ja savlaicīgi netiek veikta korekcija, šiem bērniem palielinās vairākkārtīgi grūtības adaptēties sabiedrībā. Prefrontālais kortekss ir saistīts ar uzmanības noturēšanas ilgumu un koncentrēšanos, kas ietekmē īstermiņa atmiņu un spēju mācīties.
treniņi noderēs, ja bērnam ir:

Uzmanības traucējumi
Ja bērnam ir diagnosticēts uzmanības deficīta sindroms, grūtības noturēt uzmanību, raksturīga aizmāršība, izklaidība vai ilgstoši novēroti citi UDS raksturīgie simptomi

Impulsivitāte
Ja bērnam ir raksturīga nepacietība, grūtības sagaidīt savu kārtu rotaļās vai sporta stundās, bērns bieži pārtrauc citus un iejaucas citu darbā, kā arī mēdz bieži runāt nevietā

Hiperaktivitāte
Ja bērnam ir diagnosticēts uzmanības deficīta hiperaktivitātes sindroms, grūtības nosēdēt mierā, mierīgi spēlēties, vēlme skriet un dīdīties vai novēroti citi UDHS raksturīgie simptomi

Uzvedības problēmas
Ja esat saņēmuši nepatīkamas atsauksmes par bērna uzvedību skolā, novērojuši noskaņojuma kontroles problēmas un vēlaties bērnā labākas emocionālās inteliģences prasmes

Grūtības mācīties
Ja bērnam ir vāja īstermiņa atmiņa, kā arī grūtības izpildīt mājasdarbus, koncentrēties uz uzdevumu, apgūt mācību vielu un gūt labākas sekmes skolā

Nervozitāte
Ja esat novērojuši, ka jūsu bērns ir strauji aizkaitināms par sīkumiem, kā arī bērnam raksturīga trauksmainība, nervozitāte un vāja noturība pret stresu
MŪSU STATISTIKA
Populārākie skaidrojumi UDHT etioloģijai – UDHT bērniem ir samazināta dopamīna aktivitāte prefrontālajās smadzeņu daļās, kas pavājina informācijas fiksāciju un apstrādi, novērojot prefrontālās un precentrālās garozas lēnāku attīstību, kā arī novērojama temporālo reģionu garozas hiperaktivitāte.
Primārais uzdevums attīstīt un stiprināt neironu tīklus, kas atbild par fokusēšanos.
UDHT korekcijas treniņu kursā ietilpst:
- Diagnosticējošais tests
- UDHT simptomātiku mazinoši treniņi
- 30 - 40 min nodarbības vismaz 2-3 reizes nedēļā
- Nodarbību skaits atkarīgs no vajadzības
-
Garantēta individuāla pieeja
- Izteiktos gadījumos neirofīdbeka seansi vai Interactive Metronome
Paredzētais vecums no 6 gadiem
Cena: 30 eiro par 40 min nodarbību
Tukuma filiālē maksa par 40 min nodarbību – 25 eiro
45 eiro par 60 min individuālu nodarbību
Pirmās vizītes cena 25,- eiro
Konsultācijas vecākiem
PIETEIKŠANĀS INDIVIDUĀLĀM NODARBĪBĀM
Mūsu nodarbības var tik novadītās arī kādā no svešvalodām - angļu, vācu vai krievu valodās. Par šādu iespēju lūgums sazināties ar filiālēm.
Kāpēc izvēlēties UDHT korekcijas kursu

Individuāla pieeja
Apmācību programma tiek maksimāli pielāgota jūsu bērna sākumspējām, veicot vienkāršu testu

Droša metodika
Metodika ir 100% droša, tai nav novērotas nekādas blakus parādības

Ērta pieejamība
Lai pieteiktos apmācībām, zvaniet vai aizpildiet anketu zemāk

Unikālas apmācības
Uz šo brīdi neatradīsiet šāda veida pieeju nevienā no mācību iestādēm

Ir atklāts bērniem un jauniešiem ar UDHS iezīmēm aptuveni
70% gadījumu ir asimetriska smadzeņu pusložu attīstība.
Neskatoties uz to, ka visā pasaulē arvien plašāku atzinību gūst teorijas par neironu tīkliem, nevis konkrētu smadzeņu apgabalu centriem, ir jāņem vērā smadzeņu attīstības likumsakarības, kad vecumposmā līdz 13 gadiem attīstās specifiskie smadzeņu pusložu reģioni. Iespējams, tieši šis faktors apstiprina to, kāpēc līdz ar pusaudzību daudziem UDHS simptomi mazinās, jeb smadzeņu darbība līdzsvarojas.
No iepriekš veiktiem pētījumiem zināms, kreisā smadzeņu puslode ir tā, kura seko stimuliem, bet labā tos bremzē. Smadzeņu pusložu integrācijas terapijas mērķis ir stiprināt vājo (labo) puslodi, lai līdzsvarotu smadzeņu darbību.
Viens no apjomīgākajiem nesen veiktiem meta pētījumiem par pusložu asimetriju :
https://link.springer.com/article/10.1007/s11682-021-00476-x

Šobrīd arvien aktuālāki ir pētījumi ne tikai par prefrontālās garozas lēnāku attīstību, bet smadzeņu asimetriju kopumā, tai skaitā samazinātu smadzeņu kopējo apjomu. Tāpat pasaulē tiek izstrādāti darba protokoli šīs asimetrijas mazināšanai, sākotnēji ar primitīvo refleksu integrāciju, mērķtiecīgi orientētām un vadītām fiziskajām aktivitātēm un kognitīvi veicamiem uzdevumiem, frontālās garozas darbības attīstīšanai un vadības funkciju stiprināšanai.
Par pamatu UDHT simptomātikai ir divu lielāko smadzeņu neironu tīklu nesinhronizēta darbība.
Default Mode Network (DMN), jeb klejojošā prāta tīkls, un Task Positive Network (TPN), jeb uzdevumu izpildes tīkls vai koncentrēšanās neironu tīkls. Jau abu šo tīklu nosaukumu aprakstos ir skaidras to izpildfunkcijas. UDHS smadzenēs notiek sava veida konkurences cīņa starp šiem neironu tīkliem, pie kam papildus tiek novērota arī nesinhronitāte pašā DMN tīklā starp pieres un pakauša neironu tīkliem.
Šī īpatnība izskaidro to, kāpēc UDHT cilvēki spēj būt superkreatīvi vai arī pretēji - supersafokusējušies. Klejojošā prāta vēlme saņemt vairāk, ko novērojam stimulu nepietiekamībā dopamīnenerģētiskās sistēmas īpatnībās, bieži noved UDHS cilvēkus līdz atkarībām.

Tāpat tradicionāli citam būtiskam mūsu smadzeņu apgabalam - smadzenītēm un to ietekmei uz uzvedību un kognitīvajiem procesiem tika atvēlēta loma kustībām, līdzsvaram un arī valodai. Tomēr arvien vairāk un vairāk parādās pētījumi, kuri smadzenīšu funkcijas paplašina. Tai skaitā arī tiek aprakstīts nepietiekams neironu saišu skaits UDHT gadījumos starp smadzenīšu puslodēm. Papildus tiešajam darbam ar bērniem un pusaudžiem mēs esam izveidojuši sadarbību ar uztura speciālistiem, kas specializējas zarnu mikrobioma sakārtošanā ar uztura palīdzību. Kaut arī ir atklāts, ka ka hiperaktivitātei ir ģenētiska izcelsme, tomēr sociālo mijiedarbību un uzvedību lielā mērā ietekmē tieši zarnu trakta baktērijas, kā arī cukuru saturošie produkti ietekmē dopamīnenerģētisko sistēmu mūsu smadzenēs, kā arī vadošajiem psihoterapijas centru speciālistiem bērnu un pusaudžu mentālās veselības jomā. Darbā ar UDHT korekciju specializējamies arvien šaurāk, meklējot zinātnē balstītas metodoloģijas un pieejas simptomātikas mazināšanai.


Pēc apmācību iziešanas:
- uzlabojas koncentrēšanās spējas līdz pat 25% no iepriekšējiem rādītājiem
- samazinās bērna impulsivitāte līdz pat 4 reizēm
- uzlabojas uzmanības noturība
- uzlabojas spēja mācīties
- uzlabojas bērna uzvedība skolā
- uzlabojas noturība pret stresu un mazinās trauksme
Interactive Metronome® (IM) ir uz pierādījumiem balstīta terapijas metode, ko izmanto profesionāļi, kas strādā ar bērniem un pieaugušajiem, uzlabojot kognitīvās un arī motorās funkcijas. Plašs funkciju klāsts un nodrošinājums ļauj panākt būtiskus uzlabojumus salīdzinoši īsā laikā.
Interactive Metronome® (IM) tā ir programma, kurā, izmantojot austiņas un projekcijas uz ekrāna, tiek veikti dažādi vingrinājumi un izpildīti uzdevumi.
Interactive Metronome (IM) izmanto precīzus ritma un tempa uzdevumus, lai palīdzētu uzlabot smadzeņu darbību un kustību koordināciju. Pati terapija ir balstīta uz neuroplasticitātes principiem, kas nozīmē, ka smadzenes var pielāgoties un mainīties, lai uzlabotu to funkciju, motoro koordināciju un kognitīvo veiktspēju.
IM terapija ietver vadītu ritma un tempa uzdevumu veikšanu, kas atbilst tam, kā tiek pārnesti signāli nervu sistēmā. Uzdevumi var tikt veikti gan ar rokām, gan arī kājām, kā arī vadoties skaņas un vizuālajiem stimuliem. Klienti veic uzdevumus, izmantojot precīzu un precīzu laika kontroli, kas ir svarīgs elements smadzeņu darbības uzlabošanā.
atsauksmes
NEIROTRENIŅU EFEKTIVITĀTE

Psiholoģiskā

Neirofizioloģiskā
