Simptomi, kuri pazūd pēc SSP seansiem:

• Sociālās iesaistīšanās grūtības; • Paaugstināta dzirdes jutība; • Trauksmainība, • PTSS; • Nomākts garastāvoklis, • Izdegšana • Misofonija

                          • Garastāvokļa disregulācija; • Autisma spektra traucējumi, UDS, UDHS; • Jūras slimība; • Selektīvais mutisms

• Dzirdes apstrādes traucējumi; • Sensorās apstrādes traucējumi; • Emocionālās regulēšanas grūtības; • TraumasI 

Stephen Porges ir zinātnieks, kurš jau pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados atklāja sirds ritma mainīgumu, ko mūsdienās pazīst kā HRV un plaši pielieto daudzās jomās. Tomēr lielākais Stephen Porges nopelns ir polivagālās teorijas radīšanā, kurā galvenā vieta tika atklāta klejotājnervam. Klejotājnervs ir garākais nervs cilvēka organismā un tas savieno mūsu organisma būtiskākos orgānus.

Ilgu laiku zinātniekiem bija pazīstami divi mūsu nervi sistēmas stāvokļi, kurus noteica simpātiskā un parasimpātiskā nervu sistēma. Viena atbild par fight/flight jeb cīnies vai bēdz, savukārt otra par rest/digest, jeb atpūties vai ēd stāvokļiem. Tomēr Stephen Porges bija tas, kurš atklāja arī trešo stāvokli freeze, jeb sastingsti, kurš ieslēdzas tad, kad draud neizbēgamas briesmas.

Šie trīs stāvokļi evolucionāri ir izveidojušies viens virs otra un darbojas hierarhiski.

Visas šīs reakcijas notiek neapzināti zemapziņas līmenī. Tieši tāpēc mums sastāda lielas grūtības šos stāvokļus regulēt patstāvīgi saviem spēkiem.

Mūsu autonomā nervu sistēma reaģē atbilstoši ārējiem apstākļiem un tās galvenais uzdevums ir tiem pielāgoties. Nervu sistēma ārējās vides signālus saņem caur neirocepciju (neuroception, kas ir atvasinājums no angļu valodas vārda perception – uztvere – savienojumā ar vārdu neuro jeb neiro), neiro uztvere. Ārējo apstākļu novērtēšana notiek neapzinātā līmenī, kas rada mums sajūtas, kādas ne vienmēr mēs paši vēlamies. Mums vēlamais stāvoklis ikdienā, protams, ir ēst un atpūsties jeb parasimpātiskās nervu sistēmas aktivizēšana. Kad izjūtam mieru un nosvērtību. Mēs brīvi socializējamies ar citiem. Mums kā, zīdītājiem, drošība pārsvarā nozīmē būt tuvumā citiem cilvēkiem, kas izstaro mīļumu, rūpēties par mūsu fizisko drošību, par ērtu un siltu vidi un būt paēdušiem.

No kāda vecuma ir piemēroti SSP seansi?

Bērniem no 18 mēnešu vecuma.

Kādas darbības var tikt piemērotas, klausoties SSP?

Klausoties ir jāpatur prātā, ka seansa laikā klients var darīt dažādas aktivitātes, bet svarīgi ir saglabāt mierīgu sirdsdarbības ritmu. Iekšējs miers un drošības sajūta seansa laikā ir būtiski nosacījumi tam, lai seanss būtu efektīvs.

  • Vislabākais stāvoklis  – relaksācija un miers
  • Krāsošana
  • Zīmēšana
  • Mākslas terapija
  • Darbs ar smiltīm vai māliem
  • Vieglas galda spēles
  • Puzzles
  • Nesteidzīga un viegla pastaiga
  • Viegla lineāra šūpošanās
  • Sazināšanās vēlama tikai rakstot

Ko seansu laikā nebūtu vēlams darīt? 

Nedrīkst dziedāt līdzi. Dziedāšana ir mobilizēts stāvoklis, tāpēc mēs nevēlamies pārstimulēt klejotājnervu, kā arī atbalss no dziedāšanas var traucēr seansa gaitai.

Nedrīkst ēst cietus, kraukšķošus ēdienus.

Nedrīkst spēlēt datorspēles, pavadīt laiku sociālajos tīklos vai būt jebkādā saskarē ar digitāliem datu nesējiem, izņemot SSP iekārtas.

 

Cik ilgiem un nepārtrauktiem ir jābūt seansiem?

Viena minimālā seansa ilgums ir 30 minūtes. Tā kā tiek slogots vidus auss muskulis, tad reakcija uz intervenci var būt ļoti dažāda un individuāla. Klausīšanās laikā var nogurdināt vidusauss muskuļus, un sajust nelielu vispārēju nogurumu.Gadījumā, ja jūtiet slodzi, tad seansu var pārtraukt un atsākt tajā vietā, kur pārtraucāt. Seansi obligāti ir jāpārtrauc, ja sākat ausīs just sāpes. Slodzes ziņā viss efektīvākā ir trešā ieraksta stunda. Pilna intervence ietver piecu stundu klausīšanos. Celiņu intensitāte ir izveidota pieaugošā secībā. Daži cilvēki var pavadīt klausīšanos stundas garumā, bet, ja šķiet, ka ir nepieciešams pārtraukums, noteikti paņemiet to. Var padzert ūdeni, nedaudz pastaigāties un tad saprast turpināt seansu vai pārtraukt un atsākt nākamreiz.

 

Kādas ir piemērotākās aktivitātes pēc seansiem?

Uzreiz pēc seansa labākais ir veikt kādu nelielu fizisko aktivitāti – pastaigu, velo braucienu, vieglu skrējienu vai kādu citu aktivitāti.

 

Kādi diennakts laiki ir piemērotākie seansu veikšanai?

Katru dienu var tikt izvēlēti dažādi laiki. Galvenais nosacījums klientam ir jābūt nomodā un modram.

 

Vai seansa laikā var tikt pielietotas parastās austiņas?

 

 

Kad var un kādos gadījumos vajadzētu atkārtot protokolu? 

Protokolu var atkārtot gadījumos, kad ir paaugstināta stresa apstākļi vai ir atgadījies kāds traumatisks notikums vai atgadījums. Seansus var atkārtot aptuveni pēc trīs mēnešu ilga laika perioda.

 

Protokolu var atkārtot pēc astoņu nedēļu līdz trīs mēnešu perioda. Īpaši to ir vēlams un nepieciešams darīt, ja šajā laikā posmā ir piedzīvoti kādi būtiski notikumi, paaugstināti stresa apstākļi vai slodze.

 

Ņemiet vērā, ka izmaiņas nervu sistēmā var kļūt redzamas sešas – astoņas nedēļas pēc protokola, tāpēc dodiet klienta nervu sistēmai vismaz tik daudz laika vai ilgāku laiku, lai integrētos. 

Kā saprast, kad nepieciešams veikt pārtraukumu? 

Ja sajūtiet uzbudinājumu un simpātiskās nervu sistēmas reakcijas pazīmes, var būt nepieciešams pārtraukums. Ja izjūtiet jebkāda veida diskomfortu, pārtrauciet. Ja pašsajūta uzlabojas, varat turpināt pēc 5-10 minūtēm, vai arī var būt nepieciešams pārcelt sesiju uz nākamo reizi. 

Kas notiek tad, ja pārtraukums starp seansiem ir vairākas dienas? 

Mēs iesakam atsākt seansus no jauna.

 

Kas notiek, ja starp seansiem saslimst? 

Mēs iesakām pilnībā izveseļoties un tad atsākt seansus no jauna. Ja konstatēts auss iekaisums, tad ievērot pauzi, līdz atveseļošanās brīdim.

 

Kādiem klientiem būtu jābūt uzmanīgiem sensu laikā? 

Tie, kuriem ir krampji vai epilepsija, drīkst apmeklēt seansus tikai lietojot zāles un ar ārstējošā ārsta atļauju.

Kas būtu jāņem vērā seansu laikā?

Seansu laikā cilvēks var kļūt emocionāli jūtīgāks. Tas ir saistīts ar to, ka tiek stimulēts klejotājnervs, kurš ir iesaistīts emociju regulēšanā un emocionālo reakciju vadībā. Pēc seansu iziešanas stāvoklim ir jāstabilizējas un jāuzlabojas.

Kā var pārliecināties par seansu efektivitāti, izmērot būtiskākos rādītājus?

Labākais veids kā pārliecināties par seansu efektivitāti ir izmērīt HRV (sirds ritma variabilitātes) rādītājus pirms un pēc seansa. Novērotajiem cilvēkiem pēc seansiem ļoti būtiski uzlabojās HRV rādītāji. Par šo rādītāju izmērīšanu lūgums vērsties pie centra speciālistiem pirms un pēc seansiem.

"Atsauksmes no pirmajiem lietotājiem Latvijā jau drīzumā gaidāmas."
DRĪZUMĀ
drīzumā
Atsauksmes no pirmajiem lietotājiem Latvijā jau drīzumā gaidāmas."."
DRĪZUMĀ
držiumā
Atsauksmes no pirmajiem lietotājiem Latvijā jau drīzumā gaidāmas."
DRĪZUMĀ
Lietvede
Scroll to Top