
Inguna Rubene
Psihoorganiskās analīzes psihoterapeite, mūziķe. Pieredze vadīt radošās mūzikas darbnīcas Latvijā, Vācijā, Šveicē. Pieredze darbā ar dažādām bērnu vecuma grupām.
Daudzi vecāki mūsdienās novēro saviem bērniem grūtības klausīties. Speciālistu terminoloģijā runājot, – tā ir audiālās uzmanības nenoturība. Lai uzlabotu bērnu spēju klausīties, šis uzmanības veids ir jātrenē. Saskaņā ar pētījumiem, muzikālas aktivitātes bērniem ir nodarbe, kas attīsta intelektuāli, sociāli un emocionāli. Muzicējot tiek attīstītas arī bērnu motorās un koordinācijas spējas, tomēr lielākais ieguvums ir dzirdes attīstīšana.
Daudziem no mums, pieaugušajiem, apzināšanās un meditācija ir palīdzējusi saprast mūsu dzīvi, sevi pašu un apkārtējos, tāpēc šajās nodarbībās aktīvi tiks izmantotas arī meditācijas tehnikas un paņēmieni.
EFEKTĪVA UN DABISKA METODOLOĢIJA
Ekspresīvā mākslas terapija izmanto metodes, lai veicinātu individuālo attīstību un izaugsmi. Pareiza kombinācija var uzlabot vispārējo labsajūtu un palīdzēt mazināt trauksmi un stresu, uzlabot pašapziņu un pašcieņu, stiprināt attiecības, regulēt emocijas un uzlabot sociālās prasmes. Turklāt ekspresīvā māksla pozitīvi ietekmē garastāvokli, izziņu un uzvedību.
Savukārt, Intelekta attīstības centra attīstošie treniņi palīdz fokusēties uz uzdevumu, uzlabo spriestspēju, ļauj mācīties no kļūdām, iegūt augstāku pārliecību par sevi un attīstīt sociālās prasmes.
Uz tikšanos grupu nodarbībās!
BĒRNIEM MEDITĀCIJA PARASTI IR ĪSLAICĪGA UN VAR BŪT GAN MIERĪGA UN RELAKSĒJOŠA, GAN ARĪ AKTĪVĀKA.
LAI ĶERMENIS IEIETU MIERĪGĀ MEDITATĪVĀ STĀVOKLĪ, BĒRNI KLAUSĀS MIERĪGU MŪZIKU VAI KĀDU PAVADOŠO STĀSTU.
TOMĒR MEDITĀCIJA NEBŪT NAV TIKAI KLUSA UN MIERĪGA, TĀ VAR BŪT ARĪ AR KUSTĪBĀM UN DZIEDĀŠANU.

GALVENIE IEGUVUMI NO NODARBĪBĀM:
Trenēs koncentrēšanos un mācēs atrast mieru
Bērni iepazīs dažādus mūzikas un ritma instrumentus
Īstenojot uzdevumus un iesaistoties kopīgā radošā darbībā, mācīsies mūzikas un ritma
instrumentus (bērniem nav nepieciešamas priekšzināšanas)
Tiks sekmēta sociālo prasmju attīstība, tolerance un sadarbība ar citiem bērniem
Tiks veicināta koncentrēšanās spēja
Tiks veicināta spēja noturēt uzmanību, uzsākto uzdevumu novest līdz rezultātam.

Nodarbības notikS
laikā līdz 12.februārim svētdienās KATRU SVĒTDIENU
no 10.00 līdz 12.00 RĪGĀ, GRAUDU IELĀ 68C (BA Turība)
Divas stundAS garas nodarbības cena 15 eiro.
Vienā grupā līdz 10 bērniem.
Bērnu vecums no 7 - 11 gadieM

KUSTĪBA
Pētījumi liecina par saikni starp kognitīvo attīstību un kustību, kas nozīmē, ka bērniem ir vajadzīga iespēja kustēties, lai viņi varētu mācīties.

KLAUSĪŠANĀS
Nodarbību laikā bērni attīstīs tik ļoti nepieciešamo prasmi klausīties un noturēt savu uzmanību uz audiāliem stimuliem.

INSTRUMENTU SPĒLE
Strādājot grupā, izmantojam muzicēšanu un kopīgus uzdevumus, lai attīstītu empātiju, pašrefleksiju, spēju runāt par savām jūtām un mācīties saprast, kā jūtās citi.
PLĀNOTO NODARBĪBU APRAKSTS
Nodarbība tiek iedalīta trijās daļās – kustību spēles, klausīšanās, instrumentu spēle.
trīs virzieni mijiedarbojas, papildinOT vienAM otru un kopā veido bērnam bagātu pieredzi Ar aktīvu PAŠA bērna līdzdalību, kas balstīta INTERESĒ UN PATIKĀ, nodarbības sniedz nepieciešamās prasmes un prieku.

• Uzmanības un koncentrēšanās attīstības vingrinājumi. Spēja labāk fokusēties uz darāmo;
• Elpošanas un skaņas savienošanas vingrinājumi- AttīstĪS koncentrēšanās un sevis apzināšanās spējas;
• Iepazīt ritma un skaņu radošus instrumentus. Sadarbojoties ar grupas dalībniekiem veicināt sadarbības, tolerances un komunikācijas prasmes;
VINGRINĀJUMI VEIDOTI TĀ, KA DALĪBNIEKS VEICOT UZDEVUMUS APGŪST ARĪ UZMANĪBAS UN KONCENTRĒŠANĀS IEMAŅAS.

Nodarbībās tiek izmantoti dažādi ritmu un skaņu radoši instrumenti- zvangas, džambas, šeikeri, tamburīni, kabasa, lietuskoks, kalimba, skanošās bļodas, dziedošās caurules, zvaniņi, akmentiņi u.c. Nodarbībās tematiskie, ritma un improvizācijas uzdevumi veidoti tā, lai atraisītu bērnos prieku un interesi iesaistīties, lai katrs varētu izpaust savu personību un radošumu vienlaicīgi īstenojot nodarbības pamatuzdevumus- sadarbības veidošana, koncentrēšanās, uzmanības noturēšana.
Rezultātā tiks izveidots radošs muzikāli ritmisks kopdarbs.
