Refleksu integrēšanas nodarbības ir katra bērna attīstības pamats.

Lai iedarbotos uz primitīvajiem refleksiem un veicinātu to integrāciju tiek piedāvātas vairākas fizisko vingrojumu un sensorās stimulācijas metodes

Daļu no cilvēka smadzeņu secīgas nobriešanas progresijas veido arī katram attīstības posmam raksturīgi kustību modeļi. Pašus agrīnākos motoros paternus dēvē par primitīvajiem
refleksiem. To pamatu veido neironu ķēdes – tā sauktie centrālie paternu ģeneratori. Tiek uzskatīts, ka primitīvie refleksi tiek kontrolēti no vairākiem smadzeņu stumbra reģioniem un tie ir  neatņemama sastāvdaļa pilnvērtīgai cilvēka ķermeņa un smadzeņu attīstībai, lai tas būtu vesels, spētu pilnvērtīgi funkcionēt un mijiedarboties ar apkārtējo vidi. Bērnam ienākot šajā pasaulē, tas sāk apgūt dabiskās, ikdienas vajadzībām nepieciešamās kustības: velšanos, rāpošanu, stāvēšanu, iešanu, kāpšanu, priekšmetu pārvietošanu no viena punkta uz citu.
Primitīvajiem refleksiem ir būtiska klīniskā nozīme. Korekta, vecumam atbilstoša refleksu aktivitāte liecina par normālu nervu sistēmas attīstību. Primitīvo refleksu neintegrēšanās var liecināt par nervu sistēmas
disfunkciju. 
Pēdējo desmitgažu laikā pastiprināta uzmanība tikusi pievērsta primitīvo refleksu izpētei, cenšoties izprast to ietekmi uz bērna attīstību un turpmāko dzīvi un vai pastāv saistība starp to saglabāšanos vai nepilnīgu integrāciju un dažādiem funkcionālajiem traucējumiem.
Saglabāti primitīvie refleksi tiek saistīti arī ar motorās attīstības grūtībām – samazinātu līdzsvaru, koordināciju, vājākām lielajām motorajām prasmēm, traucētu smalko pirkstu motoriku un precizitāti
Programmas pamatā ir individuāli sastādīta vingrinājumu komplekss, primitīvo refleksu integrācijai un vestibulārā aparāta treniņam, kur lielākā daļa vingrojumi balstīti uz pareiziem kustību paterniem. Atkārtojot pareizi izpildītus kustību paternus smadzenēm tiek dota “otrā iespēja” veidot pareizus inhibējošos kustību modeļus.