Intelekta centra programma
PALĪDZĪBA VECĀKIEM - ATBALSTS BĒRNIEM
no 1 līdz 6 klasei
Profesionāli organizēts atbalsts bērniem mācībās,
kā palīdzība vecākiem, plānojot ģimenes ikdienu.
Mūsu praksē salīdzinoši bieži novērojam vecāku vēršanos pie mums pēc palīdzības bērnu atbalstam mācībās. Visbiežākais iemesls - bērna nepietiekama sagatavotība mācību procesam vai piedzīvotais stress saistībā ar mācību izaicinājumiem. Reizēm bērniem trūkst motivācijas turpināt vai pat uzsākt darbu, un tādās situācijās labi noder dažādi nelieli uzdevumi, atbalstoša saruna vai papildus skaidrojums.
Ir nepieciešama speciālista iesaiste un palīdzība.

Bērni tāpat kā mēs, pieaugušie, ir ļoti dažādi.
Dažādām spējām, dažādu mācīšanās tempu un darba ātrumu.
Bieži tiek novērots, ka mācības un mācīšanās, un ar tām saistītie izaicinājumi var būt par iemeslu konfliktiem ģimenē. Šīs nodarbības palīdz uzlabot attiecības starp vecākiem un bērniem, atjaunojot drošas, stabilas un izpratnē balstītas attiecības.
Mūsu nodarbības
ir drošs un efektīvs veids
kā palīdzēt
jūsu bērnam gadījumos, ja:

Viens no mūsu uzdevumiem - radīt bērniem draudzīgu, attīstošu, iekļaujošu un atbalstošu vidi, kurā pedagogi un psihologi, efektīvi sadarbojoties, palīdz attīstīt bērna spējas un prasmes, kā arī palīdz viņiem pārvarēt mācību izaicinājumus, jeb citiem vārdiem sakot - iemāca mācīties.
Galvenās iezīmes:
Individuāla pieeja – nodarbības tiek pielāgotas katra bērna vajadzībām, zināšanu līmenim un mācīšanās tempam.
Konkrētu mērķu sasniegšana – fokusēšanās uz konkrētām tēmām vai prasmēm, piemēram, gramatiku valodās vai matemātisko uzdevumu risināšanā.
Atbalsts un motivācija – skolotājs palīdz atrisināt neskaidros jautājumus, kā arī sniedz emocionālu un motivējošu atbalstu.
Elastība – nodarbību sesijas var notikt klātienē vai tiešsaistē, kas ļauj pielāgoties audzēkņa grafikam un vajadzībām.
PAR PROGRAMMU
PALĪDZĪBA VECĀKIEM - ATBALSTS BĒRNIEM
Pirms atbalsta programmas uzsākšanas mēs
* izzinām vecāku vēlmes saistībā ar bērna izglītošanu
* pārrunājam bērna stiprās un vājās puses
* iepazīstam bērnu, identificējot stiprās puses, intereses, talantus un arī individuālās attīstības vajadzības
* ja nepieciešams, veicam papildus spēju izvērtēšanu
* ir iespēja veikt arī kvalificētu psiholoģisko izpēti
* vienojamies ar vecākiem, kā sniegt atbalstu bērnam
* vienojamies par turpmākas saziņas veidu
* vienojamies par turpmāk veicamām darbībām

NEFORMĀLĀS IZGLĪTĪBAS PIEEJA
FORMĀLAM SATURAM UN PRASMĒM
Viens no lielākajiem izaicinājumiem bērnu nākotnes izglītības jomā ir nodrošināt, ka bērni ir gatavi dzīvei 21. gadsimtā, kurā paaugstinātās sabiedrības prasības ir kļuvušas par neatņemamu sastāvdaļu.
Esam pārliecināti - ir svarīgi palīdzēt bērnam realizēt viņa spējas un talantus, kā arī sekmēt pozitīva pašvērtējuma veidošanos.
VISAS NODARBĪBAS NOTIEK INDIVIDUĀLI
MAKSA PAR VIENU NODARBĪBU 30 EIRO
IESPĒJA ATNĀKT UZ PIRMO NODARBĪBU IEPAZĪTIES
Atbalsts mācību procesā ir nepieciešams, lai skolēns spētu ne tikai apgūtu mācību saturu, bet arī saprastu uzdevumu nosacījumus un mērķi, spētu tos izpildīt pēc vienkāršas instrukcijas vai noteiktas darbību secības. Svarīgi ir nodrošināt paškontroli darba procesā, spēt mācīšanās procesā pārslēgties uz citu darbību un pabeigt darbu ar rezultātu, adekvāti izvērtējot paveikto.
Programmas DARBA UZDEVUMI
Nostiprināt pamatiemaņas - spēju koncentrēt uzmanību, fokusēties darbam arī lasīšanu, rakstīšanu, rēķināšanu. Pēc vajadzības palīdzēt pielāgot mācību saturu bērnam. Iemācīt vai palīdzēt apgūt piemērotus mācīšanās paņēmienus, organizēties darbam. Attīstīt sociālās prasmes un savstarpējo komunikāciju, nebaidoties uzdot jautājumus, risināt problēmas, pieņemt lēmumus un lūgt palīdzību.
PAR PROGRAMMAS VADĪTĀJĀM


Ilvai Līdumai ir bakalaura grāds modernajās svešvalodās ar specializāciju vācu filoloģijā, un pēdējos 15 gadus viņa ir veltījusi vācu un latviešu valodas apmācībām. Papildu zināšanas Ilva ir guvusi Vācijā, piedaloties Deutsche Auslandsgesellschaft pedagogu pilnveides apmācībās, kā arī apguvusi Gētes institūta programmu “Deutsch Lehren Lernen” (DDL) un šobrīd aktīvi strādā pie The International Baccalaureate®️ (IB) programmas, lai sagatavotu skolēnus starptautiskajiem eksāmeniem.
Papildus pedagoga karjerai, Ilva ir arī smilšu pasaku terapeite, un viņa veiksmīgi integrē šo metodi lasītprasmes nodarbībās, palīdzot bērniem nostiprināt valodu prasmes ar radošās izspēles palīdzību un stāstu veidošanu.
Ilvas aizraušanās ir lasīšana, un viņa uzskata, ka tā ir būtiska personības attīstībā. Viņas mērķis ir veicināt lasīšanas prieku un valodu prasmju attīstību, palīdzot bērniem kļūt par pārliecinātiem un veiksmīgiem lasītājiem.

Inesei Jansonei ir bakalaura grāds psiholoģijas zinātņu jomā, savulaik apgūta Marte MEO metode, arī speciālās izglītības joma, kas saistīta ar bērniem, kam ir grūtības komunikācijā, AST, UDHS, regulāri pilnveido savas zināšanas arī komunikācijā ar vecākiem, sniedz konsultācijas, veido programmas, lai mājas vidē un skolā būtu vienādas metodes pēc kurām strādāt. Veiksmīga sadarbība ar Latvijā esošajiem Autisma Centra biedriem, tā dibinātājiem, lai pārrunātu dažādas situācijas. Ir piedalījusies vairākās pieredzes apmaiņas programmās mūsdienu izglītības jomā (Polijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Portugālē).
Sešus gadus strādājusi Rīgas 5. pamatskolā – attīstības centrā par uzvedības korekcijas metodiķi. Darbs Rīgas 5.pamatskolā – attīstības centrā sniedza lielu gandarījumu un ļāva pilnveidoties profesionāli. Inese lasa ļoti daudz literatūras par autismu un autiskā spektra iezīmēm, apkopo informāciju un dalās ar to, vairākas reizes gadā apmeklējot kursus, bet iegūtās zināšanas izmanto praksē. Šobrīd arī kā kognitīvo spēju trenēšanas nodarbību vadītāja.
Programmas VIRSUZDEVUMI

Ievērot mācību procesa
diferenciāciju - kad mācības tiek pielāgotas izglītojamo spējām, motivācijai un talantiem.
individualizāciju - kas ir iekļaujošās izglītības pamatā, kad tiek ievērotas katra bērna īpatnības un
vienreizīgums.
personalizāciju - atbildības nodošanu, lai bērni vadītu savu mācīšanos paši, jeb pašvadīta mācīšanās.
kāpēc izvēlēties PROGRAMMU
PALĪDZĪBA VECĀKIEM - ATBALSTS BĒRNIEM

Rezultativitāte

Jaunas prasmes

Individuāla pieeja
Apmācību programma tiek maksimāli pielāgota jūsu bērna sākumspējām

Praktiska pieeja
Daudzas lietas tiek mācītas caur praktisku pielietojumu

Unikāla programma
Visa pamatā ir dabiskā vēlme izzināt pasauli mums apkārt
PROGRAMMAS APRAKSTS
Šī programma ir pieejama visiem bērniem ar izziņas dotībām. Prasme un spēja mācīties ir bāzes iemaņas, kas noderēs, lai bērns spētu labāk apgūt mācību vielu vai jebkāda tipa jaunas zināšanas.
Te netiek likts akcents uz kādu konkrētu talantu attīstīšanu, bet gan uz vispārējo intelektuālo spēju attīstību.
Te vispusīgi atklāj pasaules daudzšķautņaino raksturu, ļaujot bērnam atrast tajā savu nišu, pat ja viņam ir kāds acīm redzams talants citā jomā.
Te bērni var mācīties par pasauli ap viņiem, kā arī valodu, matemātiku, zinātni un mākslu. Bērni var apgūt praktiskas prasmes, piemēram, lasīšanu, rakstīšanu un skaitīšanu, kā arī uzlabot koncentrēšanās darbam iemaņas.
Sociālo un emocionālo attiecību jomā, bērni var mācīties par to, kā rīkoties sociālās situācijās, kā izprast emocijas un kā radīt un uzturēt attiecības ar citiem cilvēkiem.
Bērni var apgūt arī prasmes, piemēram, kā radīt un uzturēt veselīgas attiecības, kā radīt un uzturēt veselīgu paštēlu un kā uzturēt veselīgu dzīvesveidu.
Nodarbības bērniem notiek papildus valsts mācību programmas apguvei vispārizglītojošajās skolās. Nodarbības bērni apmeklē vienu reizi nedēļā pēc izvēles.

Pēc apmācību iziešanas:
- bērns gūs labāku izpratni mācību priekšmetos
- attīstīsies intelekts un prāta spējas
- uzlabosies uzmanības noturība
- uzlabosies noturība pret stresu
- uzlabosies bērna uzvedība skolā
- vecāki saņems labākas atsauksmes par saviem bērniem