Lasītprasmes nodarbības
bērniem
no 6 līdz 10 gadiem
Lasītprasmi raksturo lasīšanas pareizība, apzinātība, ātrums un izteiksmīgums.
Tā ir uzskatāma par pareizu, ja bērns lasa bez kļūdām.
Par apzinātu, ja izprot tekstu gan kopumā, gan tā detaļās.
Par ātru, ja lasīšanas temps atbilst satura uztverei.
Par izteiksmīgu, ja bērns iejūtas lomā ar loģisko uzsvaru, intonāciju un pauzēm.
Bez tā, ka bērns iemācās lasīt, viņam ir jāmāk arī klausīties - ieklausīties un sadzirdēt.
KĀPĒC LASĪŠANA UN LASĪTPRASME IR SVARĪGA?
Lasīšana bērniem ir ārkārtīgi svarīga, jo tā veicina gan akadēmisko, gan personīgo attīstību.
Lasīšana palīdz bērniem attīstīt bagātīgāku vārdu krājumu, uzlabot gramatikas izpratni un valodas prasmes.
Lasīšana stimulē bērnu domāšanu, uzlabo iztēli un sekmē abstrakto domāšanu. Tā palīdz attīstīt kritisko domāšanu un problēmu risināšanas prasmes.
Lasot par dažādām situācijām un varoņiem, bērni attīsta empātiju, mācās saprast un izjust citu emocijas, kā arī apgūst dažādas sociālās situācijas.
Lasīšana palīdz bērniem attīstīt spēju koncentrēties un izturēt ilgākas uzmanības koncentrācijas periodus, kas ir būtiski arī citām mācību aktivitātēm.
Lasīsim skaļi, pareizi, apzināti, izteiksmīgi un saistoši.
Lasīsim bez kļūdām un nepārsakoties.
Pārrunāsim, iztirzāsim un pierakstīsim iegūto.
Apzināti analizēsim izprotot tekstu gan kopumā, gan detaļās.
Lasīsim veikli, tā lai lasīšanas temps ir atbilstošs un saistošs.
Lasīsim izteiksmīgi, iejūtoties tekstā, izmantojot balss skaļumu un intonāciju, loģisko uzsvaru un pauzes.
Lasot bērniem interesējošus stāstus un grāmatas, viņi iegūst prieku un motivāciju mācīties arī citās jomās.
Pētījumi liecina, ka bērni, kuri regulāri lasa, uzrāda labākus rezultātus skolā, īpaši valodu un lasītprasmes pārbaudījumos.
Lasīšana veicina bērna radošo domāšanu un palīdz attīstīt iztēli, kas ir svarīgs faktors arī citās dzīves jomās.
Būtiskākie ieguvumi - detalizētas, izzinošanas un analītiskas domāšanas attītīšana un nostiprināšana. Izlasītās informācijas izrunāšana, pārlūkošana un apzināšana. Informācijas atspoguļošana, izveidojot lasītāja dienasgrāmatu, kurā tiks uzzīmēts un uzrakstīts, ko es uzzināju.
BŪTISKĀKĀS PRASMES, KO IEMĀCĀS LASOT

Teksta izpratne
Kad teksts tiek izlasīts skaļi, cilvēkiem ir vieglāk uztvert un saprast vārdus, teikumus un jēgas. Tas var būt noderīgs, īpaši cilvēkiem ar lasīšanas grūtībām vai disleksiju.

Vārdu krājuma paplašināšana
Skaļa lasīšana var paplašināt vārdu, kā arī veicināt grūtu vārdu izlasīšanu. Kad cilvēki dzird jaunus vārdus un izteicienus, viņi izprot to jēgu no pavadošā konteksta un tas attīsta labāku vārdu izpratni.

Pacietība un emocionālā noturība
Lasītprasme attīsta uzmanības spējas, pacietību, kā arī emocionālo noturību.

izruna un lasītprasme
Skaļa lasīšana palīdz uzlabot izrunu un lasīšanas prasmes. Tas īpaši var būt noderīgs bērniem, kas tikai sāk attīstīt lasīšanas iemaņas.

Viedierīces
Skaļa lasīšana var būt arī sociāli savienojošs pasākums, kas uzlabo attiecības un veicināt diskusiju par lasīto, tai pat laikā samazinot pavadīto laiku pie viedierīcēm.

Domāšanas ātrums
Lasītprasme attīsta domāšanu un spriestspēju, kā arī attīsta kritisko domāšanu.
LASĪTPRASME ir tā, kas vieno.
LASĪTPRASME ir tā, kas attīsta.
LASĪTPRASME ir tā, kas māca.

PIETEIKŠANĀS INDIVIDUĀLĀM LASĪŠANAS NODARBĪBĀM
NODARBĪBAS ILGUMS - 40 minūtes
Maksa par INdividuālu nodarbību
30 eiro
Tukuma filiālē cena par 40 minūšu nodarbību - 25 eiro
Pēc anketas saņemšanas mēs ar Jums sazināsimies. Pieraksts uz individuālajiem treniņiem un pirmo nodarbību tiek organizēts rindas kārtībā.
PAR NODARBĪBU VADĪTĀJĀM


Inesei Jansonei ir bakalaura grāds psiholoģijas zinātņu jomā, savulaik apgūta Marte MEO metode, arī speciālās izglītības joma, kas saistīta ar bērniem, kam ir grūtības komunikācijā, ATS, UDHS, šobrīd vada arī izglītojošus kursus Izglītības un attīstības centrā “EGO”, regulāri pilnveido savas zināšanas arī komunikācijā ar vecākiem, sniedz konsultācijas, veido programmas, lai mājas vidē un skolā būtu vienādas metodes pēc kurām strādāt. Veiksmīga sadarbība ar Latvijā esošajiem Autisma Centra biedriem, tā dibinātājiem, lai pārrunātu dažādas situācijas. Ir piedalījusies vairākās pieredzes apmaiņas programmās mūsdienu izglītības jomā (Polijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Portugālē).
Sešus gadus strādājusi Rīgas 5. pamatskolā -attīstības centrā par uzvedības korekcijas metodiķi. Darbs Rīgas 5.pamatskolā – attīstības centrā sniedza lielu gandarījumu un ļāva pilnveidoties profesionāli. Inese lasa ļoti daudz literatūras par autismu un autiskā spektra iezīmēm, apkopo informāciju un dalās ar to, vairākas reizes gadā apmeklējot kursus, bet iegūtās zināšanas izmanto praksē

Ilvai Līdumai ir bakalaura grāds modernajās svešvalodās ar specializāciju vācu filoloģijā, un pēdējos 15 gadus viņa ir veltījusi vācu un latviešu valodas apmācībām. Papildu zināšanas Ilva ir guvusi Vācijā, piedaloties Deutsche Auslandsgesellschaft pedagogu pilnveides apmācībās, kā arī apguvusi Gētes institūta programmu “Deutsch Lehren Lernen” (DDL) un šobrīd aktīvi strādā pie The International Baccalaureate®️ (IB) programmas, lai sagatavotu skolēnus starptautiskajiem eksāmeniem.
Papildus pedagoga karjerai, Ilva ir arī smilšu pasaku terapeite, un viņa veiksmīgi integrē šo metodi lasītprasmes nodarbībās, palīdzot bērniem nostiprināt valodu prasmes ar radošās izspēles palīdzību un stāstu veidošanu.
Ilvas aizraušanās ir lasīšana, un viņa uzskata, ka tā ir būtiska personības attīstībā. Viņas mērķis ir veicināt lasīšanas prieku un valodu prasmju attīstību, palīdzot bērniem kļūt par pārliecinātiem un veiksmīgiem lasītājiem.
Individuāla pieeja katra bērna vajadzībām: Nodarbībās tiek pievērsta uzmanība katra bērna lasītprasmes līmenim un interesei. Pirms nodarbību uzsākšanas tiek veikta lasītprasmes spēju izpēte un iepazīšanās.
Mērķtiecīga lasītprasmes attīstība: Nodarbību mērķis ir padarīt lasīšanu par aizraujošu un izglītojošu procesu, kas veicina mācību panākumus. Mūsu nodarbībās liela vērība tiek pievērsta lielās un smalkās motorikas attīstībai, kā arī tiek doti dažādi neiroaktivācijas vingrinājumi bērniem ar mērķi, lai bērnā veicinātu procesus, kas ir nepieciešami veiksmīgai un efektīvai lasītprasmes uzlabošanai.
Uzticama un droša vide: Nodarbības notiek draudzīgā un atbalstošā vidē, kur bērni var droši izteikties un izbaudīt lasīšanas procesu.
Materiālu un grāmatu izvēle atbilstoši vecumam un interesēm: Nodarbībās tiks lasītas bērnu vecumam un interesēm atbilstošas grāmatas, kas iedvesmo un attīsta.
Lasīšanas prasmju nostiprināšana: Regulāras lasīšanas nodarbības palīdzēs bērniem ne tikai kļūt labākiem lasītājiem, bet arī veicinās pārliecību par savām spējām.
Sociālā saskarsme: Nodarbības sniedz iespēju bērniem iepazīties ar lasīšanas prieku, dalīties lasīšanas pieredzē un izjust lasīšanas prieku kopā ar pasniedzējiem.