Lasītprasmi raksturo lasīšanas pareizība, apzinātība, ātrums un izteiksmīgums.

Tā ir uzskatāma par pareizu, ja bērns lasa bez kļūdām.

Par apzinātu, ja izprot tekstu gan kopumā, gan tā detaļās. Par ātru, ja lasīšanas temps atbilst satura uztverei. Par izteiksmīgu, ja bērns iejūtas lomā ar loģisko uzsvaru, intonāciju un pauzēm.

Bez tā, ka bērns iemācās lasīt, viņam ir jāmāk arī klausīties - ieklausīties un sadzirdēt.

Lasīsim skaļi, pareizi, apzināti, izteiksmīgi un saistoši.
Lasīsim bez kļūdām un nepārsakoties.
Pārrunāsim, iztirzāsim un pierakstīsim iegūto.
Apzināti analizēsim izprotot tekstu gan kopumā, gan detaļās. Lasīsim veikli, tā lai lasīšanas temps ir atbilstošs un saistošs. Lasīsim izteiksmīgi, iejūtoties tekstā, izmantojot balss skaļumu un intonāciju, loģisko uzsvaru un pauzes.

Būtiskākie ieguvumi - detalizētas, izzinošanas un analītiskas domāšanas attītīšana un nostiprināšana. Izlasītās informācijas izrunāšana, pārlūkošana un apzināšana. Informācijas atspoguļošana, izveidojot lasītāja dienasgrāmatu, kurā tiks uzzīmēts un uzrakstīts, ko es uzzināju.

LASĪTPRASME ir tā, kas vieno.
LASĪTPRASME ir tā, kas attīsta.
LASĪTPRASME ir tā, kas māca.

Pēc anketas saņemšanas mēs ar Jums sazināsimies. Pieraksts uz individuālajiem treniņiem un pirmo nodarbību tiek organizēts rindas kārtībā.

PAR NODARBĪBU VADĪTĀJĀM

Dacei Muceniecei ir maģistra grāds un piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija pedagoģijā, sākumskolas un latviešu valodas skolotāja diploms. Piedalījusies mērķstipendijas ESF darbības programmā, skolvadības jomā. Iegūtas profesionālās pilnveides apliecības bērnu uzraudzības un pirmskolas programmās. Apgūti kursi darbam ar izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, talantīgiem un apdāvinātiem bērniem. Regulāri papildina zināšanas pedagogu profesionālās meistarības pilnveides un metodikas kursos.
Par pedagogu ar dažāda vecuma un tautību izglītojamajiem strādā 22 gadus. Ir pieredze darbā pirmsskolas izglītības iestādēs gan Latvijā, gan Amerikā. Vairākas vasaras vadīja diennakts nometnes bērniem. Kā pasniedzēja piedalās arī NVA Valsts valodas izglītības programmu īstenošanas kursos. Lielāko daļu savā profesionālajā karjerā strādājusi par latviešu valodas skolotāju mazākumtautību skolēniem Ilgstoši slimojošu izglītojamo apmācību centrā, kur bija arī tās vadītāja. Šobrīd pastāvīgi darbojas Intelekta attīstības centrā kā speciālais un valodas attīstības pedagogs. 
Daces pozitīvisms, radošums un pacietība, spēj veidot draudzīgas, patiesas un abpusēji ieinteresētas attiecības ar ikvienu izglītojamo. Viņa uzskata, ka pedagogs spēj izmainīt skolēna un viņa vecāku likteni, tāpēc mācīšana nav darbs, bet gan process, kas jāizdzīvo kopīgā sadarbībā.

Inesei Jansonei ir bakalaura grāds psiholoģijas zinātņu jomā, savulaik apgūta Marte MEO metode, arī speciālās izglītības joma, kas saistīta ar bērniem, kam ir grūtības komunikācijā, ATS, UDHS, šobrīd vada arī izglītojošus kursus Izglītības un attīstības centrā “EGO”, regulāri pilnveido savas zināšanas arī komunikācijā ar vecākiem, sniedz konsultācijas, veido programmas, lai mājas vidē un skolā būtu vienādas metodes pēc kurām strādāt. Veiksmīga sadarbība ar Latvijā esošajiem Autisma Centra biedriem, tā dibinātājiem, lai pārrunātu dažādas situācijas. Ir piedalījusies vairākās pieredzes apmaiņas programmās mūsdienu izglītības jomā (Polijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Portugālē).

Sešus gadus strādājusi Rīgas 5. pamatskolā -attīstības centrā par uzvedības korekcijas metodiķi. Darbs Rīgas 5.pamatskolā – attīstības centrā sniedza lielu gandarījumu un ļāva pilnveidoties profesionāli. Inese lasa ļoti daudz literatūras par autismu un autiskā spektra iezīmēm, apkopo informāciju un dalās ar to, vairākas reizes gadā apmeklējot kursus, bet iegūtās zināšanas izmanto praksē

Ilvai Līdumai ir bakalaura grāds modernajās svešvalodās ar specializāciju vācu filoloģijā, un pēdējos 15 gadus viņa ir veltījusi vācu un latviešu valodas apmācībām. Papildu zināšanas Ilva ir guvusi Vācijā, piedaloties Deutsche Auslandsgesellschaft pedagogu pilnveides apmācībās, kā arī apguvusi Gētes institūta programmu “Deutsch Lehren Lernen” (DDL) un šobrīd aktīvi strādā pie The International Baccalaureate®️ (IB) programmas, lai sagatavotu skolēnus starptautiskajiem eksāmeniem.

Papildus pedagoga karjerai, Ilva ir arī smilšu pasaku terapeite, un viņa veiksmīgi integrē šo metodi lasītprasmes nodarbībās, palīdzot bērniem nostiprināt valodu prasmes ar radošās izspēles palīdzību un stāstu veidošanu.

Ilvas aizraušanās ir lasīšana, un viņa uzskata, ka tā ir būtiska personības attīstībā. Viņas mērķis ir veicināt lasīšanas prieku un valodu prasmju attīstību, palīdzot bērniem kļūt par pārliecinātiem un veiksmīgiem lasītājiem.

Individuāla pieeja katra bērna vajadzībām: Nodarbībās tiek pievērsta uzmanība katra bērna lasītprasmes līmenim un interesei. Pirms nodarbību uzsākšanas tiek veikta lasītprasmes spēju izpēte un iepazīšanās.


Mērķtiecīga lasītprasmes attīstība: Nodarbību mērķis ir padarīt lasīšanu par aizraujošu un izglītojošu procesu, kas veicina mācību panākumus. Mūsu nodarbībās liela vērība tiek pievērsta lielās un smalkās motorikas attīstībai, kā arī tiek doti dažādi neiroaktivācijas vingrinājumi bērniem ar mērķi, lai bērnā veicinātu procesus, kas ir nepieciešami veiksmīgai un efektīvai lasītprasmes uzlabošanai.


Uzticama un droša vide: Nodarbības notiek draudzīgā un atbalstošā vidē, kur bērni var droši izteikties un izbaudīt lasīšanas procesu.


Materiālu un grāmatu izvēle atbilstoši vecumam un interesēm: Nodarbībās tiks lasītas bērnu vecumam un interesēm atbilstošas grāmatas, kas iedvesmo un attīsta.


Lasīšanas prasmju nostiprināšana: Regulāras lasīšanas nodarbības palīdzēs bērniem ne tikai kļūt labākiem lasītājiem, bet arī veicinās pārliecību par savām spējām.

Sociālā saskarsme: Nodarbības sniedz iespēju bērniem iepazīties ar lasīšanas prieku, dalīties lasīšanas pieredzē un izjust lasīšanas prieku kopā ar pasniedzējiem.