Dienas nodarbības
bērniem
no 9 - 12 gadiem


Intelekta spēks:
domāšanas prasmju
attīstīšanas kurss.

Praktiski orientēta neformālā izglītība,
kas atbilst mūsdienu pieprasījumam

Intelekts ir cilvēka spēja mācīties, saprast, domāt, risināt problēmas, pieņemt lēmumus, pielāgoties jaunām situācijām un izmantot iepriekš iegūto pieredzi jaunās situācijās.

ŠAJĀS NODARBĪBĀS
BĒRNI ATTĪSTĪSTĪS


Kognitīvās spējas – uztvere, uzmanība, atmiņa, domāšana, loģika.

Problēmu risināšana un loģiskā domāšana – spēja analizēt, salīdzināt, spriest.

Valodas prasmes – sapratne, runa, spēja izteikties.

Spēja mācīties no pieredzes – izmantot iepriekš zināmo jaunos apstākļos.

Sociālā un emocionālā inteliģence – spēja izprast sevi un citus, pielāgoties sociālajām situācijām.

Viens no lielākajiem izaicinājumiem bērnu nākotnes izglītības jomā ir nodrošināt, ka bērni ir gatavi dzīvei 21. gadsimtā, kurā tehnoloģijas un digitālās prasmes ir kļuvušas par neaizstājamu sastāvdaļu gan darba tirgū, gan ikdienas dzīvē. Tai pat laikā arī sociālā un emocionālā attīstība kļūst arvien svarīgāka, lai nodrošinātu, ka bērni ir spējīgi radīt un uzturēt veselīgas un laimīgas attiecības, kā arī radīt un uzturēt veselīgu paštēlu un dzīvot veselīgu dzīvesveidu.

Pieteikšanās nodarbībām

PAR NODARBĪBU VADĪTĀJĀM

Dacei Muceniecei ir maģistra grāds un piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija pedagoģijā, sākumskolas un latviešu valodas skolotāja diploms. Piedalījusies mērķstipendijas ESF darbības programmā, skolvadības jomā. Iegūtas profesionālās pilnveides apliecības bērnu uzraudzības un pirmskolas programmās. Apgūti kursi darbam ar izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, talantīgiem un apdāvinātiem bērniem. Regulāri papildina zināšanas pedagogu profesionālās meistarības pilnveides un metodikas kursos.
Par pedagogu ar dažāda vecuma un tautību izglītojamajiem strādā 22 gadus. Ir pieredze darbā pirmsskolas izglītības iestādēs gan Latvijā, gan Amerikā. Vairākas vasaras vadīja diennakts nometnes bērniem. Kā pasniedzēja piedalās arī NVA Valsts valodas izglītības programmu īstenošanas kursos. Lielāko daļu savā profesionālajā karjerā strādājusi par latviešu valodas skolotāju mazākumtautību skolēniem Ilgstoši slimojošu izglītojamo apmācību centrā, kur bija arī tās vadītāja. Šobrīd pastāvīgi darbojas Intelekta attīstības centrā kā speciālais un valodas attīstības pedagogs. 
Daces pozitīvisms, radošums un pacietība, spēj veidot draudzīgas, patiesas un abpusēji ieinteresētas attiecības ar ikvienu izglītojamo. Viņa uzskata, ka pedagogs spēj izmainīt skolēna un viņa vecāku likteni, tāpēc mācīšana nav darbs, bet gan process, kas jāizdzīvo kopīgā sadarbībā.

Anastasija Džordževiča par sevi. Mana ikdiena ir saistīta ar darbu ar cilvēkiem, kā arī ar mākslu un teātri. Apvienojot abas šīs jomas, kā arī piepildot savu sapni par izglītību medicīnas nozarē, Rīgas Stradiņa Universitātes maģistratūrā esmu ieguvusi mākslas terapeita kvalifikāciju ar specializāciju drāmas terapijā. Turpinot attīstīt un papildināt savas prasmes un iemaņas, esmu kļuvusi arī par Šerbornas attīstošo kustību sertificētu speciālistu. Strādāju ar bērniem, jauniešiem un  pieaugušajiem, vadot sesijas un nodarbības kognitīvo spēju uzlabošanai, emociju regulēšanas prasmju apgūšanai, kā arī sociālo prasmju attīstīšanai. Jau vairākus gadus pasniedzu aktiermeistarības un skatuves runas stundas pieaugušajiem un bērniem gan individuāli, gan grupās.

271247228_438902684411492_2659742828347627376_n

Šī programma nekādā ziņā nav domāta vienīgi apdāvinātu bērnu mācīšanai un tā ir pieejama visiem bērniem ar izziņas dotībām. Tās ir bāzes iemaņas - spējas un prasmes, kas noderēs, lai bērns spētu labāk apgūt mācību vielu vai jebkāda tipa jaunas zināšanas.

Te netiek likts akcents uz kādu konkrētu talantu attīstīšanu, bet gan uz vispārējo intelektuālo spēju attīstību.

Te vispusīgi atklāj pasaules daudzšķautņaino raksturu, ļaujot bērnam atrast tajā savu nišu, pat ja viņam ir kāds acīm redzams talants citā jomā.

Te izglītības jomā, bērni var mācīties par pasauli ap viņiem, kā arī valodu, matemātiku, zinātni un mākslu. Bērni var apgūt praktiskas prasmes, piemēram, lasīšanu, rakstīšanu un skaitīšanu, kā arī uzlabot koncentrēšanās darbam iemaņas.

Sociālo un emocionālo attiecību jomā, bērni var mācīties par to, kā rīkoties sociālās situācijās, kā izprast emocijas un kā radīt un uzturēt attiecības ar citiem cilvēkiem. 

Bērni var apgūt arī prasmes, piemēram, kā radīt un uzturēt veselīgas attiecības, kā radīt un uzturēt veselīgu paštēlu un kā  uzturēt veselīgu dzīvesveidu.

Nodarbības bērniem notiek papildus valsts mācību programmas apguvei vispārizglītojošajās skolās. Nodarbības bērni apmeklē vienu reizi nedēļā pēc izvēles.

Praktiskā domāšana: ideju ģenerēšana, paredzēšana, jauns pielietojums, ideju apmaiņa kombinēšana, reorganizēšana u.c.

Kritiskā domāšana: klasificēšana, salīdzināšana, atšķirību izdalīšana, pieņēmuma pārbaudīšana, neviennozīmīguma konstatēšana, kriteriālā vērtēšana u.c.

Loģiskā domāšana: salīdzināšana, sakarību konstatēšana, prasme izdarīt loģiski pareizus secinājumus u.c.

Kreatīvā un radošā domāšana: elastība, oriģinalitāte, ideju ģenerēšanas ātrums.

Prasme risināt problēmas. Darbs grupā un komandā.

Prasme sevi prezentēt un apzināties savas stprās puses.