Dienas nodarbības
bērniem
no 9 - 12 gadiem


Intelekta spēks:
domāšanas prasmju
attīstīšanas kurss.

Praktiski orientēta neformālā izglītība,
kas atbilst mūsdienu pieprasījumam

Intelekts ir cilvēka spēja mācīties, saprast, domāt, risināt problēmas, pieņemt lēmumus, pielāgoties jaunām situācijām un izmantot iepriekš iegūto pieredzi jaunās situācijās.

ŠAJĀS NODARBĪBĀS
BĒRNI ATTĪSTĪSTĪS


Kognitīvās spējas – uztvere, uzmanība, atmiņa, domāšana, loģika.

Problēmu risināšana un loģiskā domāšana – spēja analizēt, salīdzināt, spriest.

Valodas prasmes – sapratne, runa, spēja izteikties.

Spēja mācīties no pieredzes – izmantot iepriekš zināmo jaunos apstākļos.

Sociālā un emocionālā inteliģence – spēja izprast sevi un citus, pielāgoties sociālajām situācijām.

Viens no lielākajiem izaicinājumiem bērnu nākotnes izglītības jomā ir nodrošināt, ka bērni ir gatavi dzīvei 21. gadsimtā, kurā tehnoloģijas un digitālās prasmes ir kļuvušas par neaizstājamu sastāvdaļu gan darba tirgū, gan ikdienas dzīvē. Tai pat laikā arī sociālā un emocionālā attīstība kļūst arvien svarīgāka, lai nodrošinātu, ka bērni ir spējīgi radīt un uzturēt veselīgas un laimīgas attiecības, kā arī radīt un uzturēt veselīgu paštēlu un dzīvot veselīgu dzīvesveidu.

Pieteikšanās nodarbībām

PAR NODARBĪBU VADĪTĀJU

Maruta Kurmahere

Sertificēts psihologs ar specializāciju izglītības un skolu psiholoģijā. Ieguvusi maģistra grādu psiholoģijā (Mg. psych., Latvijas Universitāte, 2002). Papildus zināšanas un prasmes apgūtas dažādos tālākizglītības kursos Latvijā, Itālijā, Portugālē, Spānijā un Maltā.

Vairāk kā 20 gadu profesionālā pieredze, strādājot kā skolas psihologam, psiholoģijas skolotājai un klases audzinātājai vispārējās izglītības iestādēs.

Latvijas Universitātē pasniegusi studiju kursus “Psiholoģija skolotājiem” un “Sociāli emocionālā mācīšanās skolā” skolotāju izglītības programmās.

Gita Rācenāja

Kognitīvo spēju trenēšanās speciāliste Intelekta attīstības centrā un angļu valodas skolotāja ar vairāk nekā 20 gadu darba pieredzi, strādājot ar bērniem, jauniešiem un pieaugušajiem. 

Iegūta augstākā izglītība — skolotāja diploms ar vidējās izglītības angļu valodas skolotāja kvalifikāciju, kā arī bakalaura grāds filoloģijā. Regulāri pilnveido savas zināšanas un profesionālo kompetenci, piedaloties kursos un projektos gan Latvijā, gan tādās valstīs kā Anglija, Īrija, Vācija, Itālija, Spānija un Portugāle.

Brīvajā laikā aizraujas ar informācijas tehnoloģijām, franču valodu, pastaigām un riteņbraukšanu.

271247228_438902684411492_2659742828347627376_n

Šī programma nekādā ziņā nav domāta vienīgi apdāvinātu bērnu mācīšanai un tā ir pieejama visiem bērniem ar izziņas dotībām. Tās ir bāzes iemaņas - spējas un prasmes, kas noderēs, lai bērns spētu labāk apgūt mācību vielu vai jebkāda tipa jaunas zināšanas.

Te netiek likts akcents uz kādu konkrētu talantu attīstīšanu, bet gan uz vispārējo intelektuālo spēju attīstību.

Te vispusīgi atklāj pasaules daudzšķautņaino raksturu, ļaujot bērnam atrast tajā savu nišu, pat ja viņam ir kāds acīm redzams talants citā jomā.

Te izglītības jomā, bērni var mācīties par pasauli ap viņiem, kā arī valodu, matemātiku, zinātni un mākslu. Bērni var apgūt praktiskas prasmes, piemēram, lasīšanu, rakstīšanu un skaitīšanu, kā arī uzlabot koncentrēšanās darbam iemaņas.

Sociālo un emocionālo attiecību jomā, bērni var mācīties par to, kā rīkoties sociālās situācijās, kā izprast emocijas un kā radīt un uzturēt attiecības ar citiem cilvēkiem. 

Bērni var apgūt arī prasmes, piemēram, kā radīt un uzturēt veselīgas attiecības, kā radīt un uzturēt veselīgu paštēlu un kā  uzturēt veselīgu dzīvesveidu.

Nodarbības bērniem notiek papildus valsts mācību programmas apguvei vispārizglītojošajās skolās. Nodarbības bērni apmeklē vienu reizi nedēļā pēc izvēles.

Praktiskā domāšana: ideju ģenerēšana, paredzēšana, jauns pielietojums, ideju apmaiņa kombinēšana, reorganizēšana u.c.

Kritiskā domāšana: klasificēšana, salīdzināšana, atšķirību izdalīšana, pieņēmuma pārbaudīšana, neviennozīmīguma konstatēšana, kriteriālā vērtēšana u.c.

Loģiskā domāšana: salīdzināšana, sakarību konstatēšana, prasme izdarīt loģiski pareizus secinājumus u.c.

Kreatīvā un radošā domāšana: elastība, oriģinalitāte, ideju ģenerēšanas ātrums.

Prasme risināt problēmas. Darbs grupā un komandā.

Prasme sevi prezentēt un apzināties savas stprās puses.