Intelekta centra nodarbības
SAGATAVOŠANA SKOLAI
grupās

Praktiski orientēta neformālā izglītība,
kas atbilst mūsdienu pieprasījumam


Mūsu praksē salīdzinoši bieži novērojam vecāku vēršanos pie mums pēc palīdzības bērnu sagatavošanai skolai pirmajos adaptācijas mēnešos, kad bērns ir uzsācis skolas gaitas.


Visbiežākais iemesls - bērna nepietiekama sagatavotība un piedzīvotais stress saistībā ar vides maiņu.

Viens no bērnu dārza uzdevumiem - radīt bērniem draudzīgu, attīstošu, iekļaujošu un atbalstošu vidi, kurā pirmsskolas pedagogi, efektīvi sadarbojoties, palīdz attīstīt bērna vēlmi izzināt sevi un apkārtējo pasauli, individuālās spējas un prasmes, tomēr grupiņās ar divdesmit un vairāk bērniem izsekot katra bērna spējām ir apgrūtinoši, kur nu vēl nodrošināt atbilstošu mācīšanās tempu, tāpēc nodarbības mūsu centrā nelielās 4 bērnu grupās ir ļoti efektīvas.

271234213_438902924411468_3298937235658105810_n
Izpratni par objektu skaita un skaitļa atbilstību
Iepazīt skaitļus
Ciparu rakstību
Attīstīt prasmi orientēties telpā un vērīgumu
Paplašināt vārdu krājumu

Attīstīt lasītprasmi
Attīstīt runātprasmi
Vingrināt sīko motoriku
Sagatavot roku rakstīšanai
Attīstīt prasmi stāstīt stāstus
Attīstīt prasmi nebaidīties uzdot jautājumu
Viens no lielākajiem izaicinājumiem bērnu nākotnes izglītības jomā ir nodrošināt, ka bērni ir gatavi dzīvei 21. gadsimtā, kurā tehnoloģijas un digitālās prasmes ir kļuvušas par neaizstājamu sastāvdaļu gan darba tirgū, gan ikdienas dzīvē. Tai pat laikā arī sociālā un emocionālā attīstība kļūst arvien svarīgāka, lai nodrošinātu, ka bērni ir spējīgi radīt un uzturēt veselīgas un laimīgas attiecības, kā arī radīt un uzturēt veselīgu paštēlu un dzīvot veselīgu dzīvesveidu.

PIETEIKŠANĀS NODARBĪBĀM

PAR NODARBĪBU VADĪTĀJĀM

Dacei Muceniecei ir maģistra grāds un piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija pedagoģijā, sākumskolas un latviešu valodas skolotāja diploms. Piedalījusies mērķstipendijas ESF darbības programmā, skolvadības jomā. Iegūtas profesionālās pilnveides apliecības bērnu uzraudzības un pirmskolas programmās. Apgūti kursi darbam ar izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, talantīgiem un apdāvinātiem bērniem. Regulāri papildina zināšanas pedagogu profesionālās meistarības pilnveides un metodikas kursos.
Par pedagogu ar dažāda vecuma un tautību izglītojamajiem strādā 22 gadus. Ir pieredze darbā pirmsskolas izglītības iestādēs gan Latvijā, gan Amerikā. Vairākas vasaras vadīja diennakts nometnes bērniem. Kā pasniedzēja piedalās arī NVA Valsts valodas izglītības programmu īstenošanas kursos. Lielāko daļu savā profesionālajā karjerā strādājusi par latviešu valodas skolotāju mazākumtautību skolēniem Ilgstoši slimojošu izglītojamo apmācību centrā, kur bija arī tās vadītāja. Šobrīd pastāvīgi darbojas Intelekta attīstības centrā kā speciālais un valodas attīstības pedagogs. 
Daces pozitīvisms, radošums un pacietība, spēj veidot draudzīgas, patiesas un abpusēji ieinteresētas attiecības ar ikvienu izglītojamo. Viņa uzskata, ka pedagogs spēj izmainīt skolēna un viņa vecāku likteni, tāpēc mācīšana nav darbs, bet gan process, kas jāizdzīvo kopīgā sadarbībā.

Inesei Jansonei ir bakalaura grāds psiholoģijas zinātņu jomā, savulaik apgūta Marte MEO metode, arī speciālās izglītības joma, kas saistīta ar bērniem, kam ir grūtības komunikācijā, ATS, UDHS, šobrīd vada arī izglītojošus kursus Izglītības un attīstības centrā “EGO”, regulāri pilnveido savas zināšanas arī komunikācijā ar vecākiem, sniedz konsultācijas, veido programmas, lai mājas vidē un skolā būtu vienādas metodes pēc kurām strādāt. Veiksmīga sadarbība ar Latvijā esošajiem Autisma Centra biedriem, tā dibinātājiem, lai pārrunātu dažādas situācijas. Ir piedalījusies vairākās pieredzes apmaiņas programmās mūsdienu izglītības jomā (Polijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Portugālē).

Sešus gadus strādājusi Rīgas 5. pamatskolā -attīstības centrā par uzvedības korekcijas metodiķi. Darbs Rīgas 5.pamatskolā – attīstības centrā sniedza lielu gandarījumu un ļāva pilnveidoties profesionāli. Inese lasa ļoti daudz literatūras par autismu un autiskā spektra iezīmēm, apkopo informāciju un dalās ar to, vairākas reizes gadā apmeklējot kursus, bet iegūtās zināšanas izmanto praksē

Bērni iziet vispārējo spēju diagnostikas testus, kuros tiek noteiktas bērnu spējas un prasmes.

Nākamās nodarbības jau tiek uzsāktas pēc izstrādātās metodoloģijas  – bērniem tiek doti izpildei dažādi uzdevumi, pakāpeniski sarežģījot grūtības pakāpi.

Izmantojot īpaši atlasītus uzdevumus un vingrinājumus, tiek organizētas nodarbības. 

Noslēgumā speciālists pārliecinās par apgūtajām prasmēm un iemaņām un sniedz rekomendācijas vecākiem.

  • Grupas noteikumi, droša komunikācija

  • Rokas gatavošana rakstīšanai: zīmēšana, līniju vilkšana

  • Skaitļu un burtu iepazīšana – lielo un mazo burtu atpazīšana

  • Ģeometriskas formas – nosaukšana, zīmēšana, meklēšana apkārtējā vidē

  • un zīmēšana

  • Priekšmeti ikdienā – vārdu krājuma paplašināšana

  • Īsu vārdu rakstīšana pa burtiem

  • Vienkāršu aritmētisku darbību veikšana

  • Spēles par orientēšanos telpā (“virs”, “zem”, “aiz”, “blakus”)

  • Skaitļu salīdzināšana, vairāk/mazāk

  • Biežāk lietotie darbības vārdi (lec, skrien, lasa…) vārdu krājuma paplašināšana un saliktu teikumu veidošana

  • Dabas vārdu krājums: koks, lapa, vējš, sniegs… 

  • Gadalaiki, mēneši, dienas nedēļas, pulksteņa un laika izpratne

  • Īsa stāsta veidošana pēc attēla, refleksija grupā

  • Rokraksta attīstīšana: kontūru pārvilkšana un figūru zīmēšana

  • Sīkās motorikas spēles

  • Jautājumu uzdošana un atbildēšana par dzirdētu vai izlasītu priekšā tekstu

  • Skaņu atpazīšana vārdos, pirmā skaņa

  • Lasīšanas uzdevumi un spēles ar vārdu veidošanu

  • Sajūtu rotaļas: apraksti garšu, smaržu, sajūtu

  • Psihoizglītošana par emocijām, to nosaukšana, atpazīšana un aprakstīšana

  • Stāstu veidošana kopā grupā

  • Dažādas spēles emociju atpazīšanai

  • Atmiņas un vērīguma spēles