Emociju pašregulācijas prasmju nodarbības bērniem
(no 9 līdz 13 gadiem)
Šīs nodarbības ir kā būtisks ieguldījums bērnu attīstībā un emocionālajā labklājībā. Tās piedāvā dažādas aktivitātes, lai palīdzētu attīstīt pašizpratni, uzlabotu attiecības ar citiem un rastu risinājumus ikdienas izaicinājumiem, attīstot emocionālās un sociālās prasmes, kas var būt noderīgas visā turpmākajā dzīvē.
Latvijā veiktās vecāku aptaujas liecina - katrs desmitais vecāks nezina, kā tikt galā ar bērna uzvedību un nezina, kur meklēt palīdzību.
Mūsu radītā un izstrādātā programma ir multimodāla, tajā tiek strādāts gan ar katru atsevišķu bērnu, gan ar visu grupu kopumā kā intervences programmU bērnu uzvedības regulēšanai un arī kognitīvi emocionālajai pašizziņai, apgūstot jaunas un veiksmīgākas stratēģijas situāciju risināšanai.
Paškontrole ir spēja kontrolēt sevi, savas emocijas un uzvedību. Sevišķi tas ir svarīgi sarežģītās situācijās. TĀ tiešā veidā ietekmē attiecību kvalitāti un sekmes skolā.
Uzvedības problēmas visbiežāk rodas bērniem, kuriem ir grūtības ar:
• elastīgu pieeju
• adaptācijas prasmēm
• spēju tolerēt frustrāciju
• spēju risināt problēmas
JAU NO PIRMAJIEM DZĪVES GADIEM BĒRNAM IR JĀMĀCA IEPAZĪT SAVS ĶERMENIS, PRĀTS UN EMOCIJAS.
PĒTĪJUMOS IR APLIECINĀts - jo agrāk šī izglītošanās notiek, jo veselīgāks bērns izaug.
Mums katram var pietrūkt kādas prasmes vai iemaņas, tomēr nekad nav par vēlu mācīties tās attīstīt.
Šeit ir iespējams piedzīvot un apzināties labāk gan savu ķermeni, tā spēku un sniegtās iespējas, kā arī absolūti nevardarbīgā veidā iepazīt attiecību trauslo saikni ar citiem.
Mūsu grupu nodarbības ir par spēju būt atbildīgiem par sevi un apkārtējo pasauli, izprast un novērtēt savas un citu emocijas, kā arī kontrolēt savu uzvedību, izprast tās cēloņus, apzināties likumsakarības.
Tā ir arī par spēju koncentrēties un uzmanīgi novērot notiekošo, mijiedarbībā ar citiem grupas dalībniekiem un pasniedzējiem.
Tā ir apzinātība ķermenī, prātā un sajūtās,
kas tiek panākta ar kustību palīdzību.
Šeit tiek rasta telpa un laiks, lai bērni varētu dalīties savās pārdomās un sajūtās, uzklausot arī citus grupas biedrus.
Te tiek organizētas dažādas aktivitātes,
kas palīdzēs uzlabot pašizziņu un komunikācijas prasmes.
Apzināšanās - ĶERMENĪ
Apzināšanās - PRĀTĀ
Apzināšanās - EMOCIJĀS
Nodarbību metodoloģijas pamatā ir dažādas tehnikas un elementi, pamatā no kustību terapijas metodēm un spēļcīņas (Playfight), nevardarbīgas komunikācijas pieejām, kā arī ideja par to, ka fiziska aktivitāte un rotaļa var tikt apvienotas, lai radītu pozitīvas un veselīgas pieredzes. Šīs metodes mērķis ir sniegt iespēju cilvēkiem spēles elementu veidā izpaust savu enerģiju, uzlabot savu veselību, attīstīt savu fizisko izturību un uzlabot sava ķermeņa kontroli.
EFEKTĪVA UN DABISKA METODOLOĢIJA
Katra sesija sastāv no sarunu apļa, iesildīšanās vingrinājumiem, gan individuāli, gan pāros, elpošanas vingrinājumiem, kā arī noslēgumā ir katra dalībnieka refleksija par piedzīvoto.
Dažādie vingrinājumi - tās ir prakses, kurās bērni apzinās un novērtē savu fizisko un mentālo stāvokli, kā arī apkārtējo pasauli. Tie palīdz radīt apzinātāku un mierīgāku prātu, un tā var veicināt labāku fizisko un mentālo veselību.
Esošā brīža vērošana esot kustībā - tā ir sava veida apzinātības prakse, lai apzinātos un novērtētu katru brīdi, kas notiek tagad. Vērošana var palīdzēt radīt apzinātāku un mierīgāku prātu, un tā var veicināt labāku fizisko un mentālo veselību.
Koncentrēšanās uz doto brīdi vai kustību - tā ir tehnika, kurā tiek koncentrēta uzmanība uz kādu konkrētu darbību.
Dziļā elpošana - tā ir elpošanas tehnika, kurā cilvēks apzinās un kontrolē savu elpošanu. Dziļā elpošana var palīdzēt atbrīvot ķermeni no spriedzes.
Uz tikšanos grupu nodarbībās!
NODARBĪBAS NOTIKS OTRDIENĀS,
SĀKOT NO 13.02. un 20.02
10 NODARBĪBU CIKLS
GRAUDU 68C (BA TURĪBA) LAIKĀ NO 18.30 - 20.00
BĒRNU VECUMS NO 9 LĪDZ 13 GADIEM
CENA PAR PIRMO UN OTRO 1 STUNDAS NODARBĪBU 20 EIRO NĀKAMĀS NODARBĪBAS 1,5 STUNDAS GARUMĀ 25 EIRO
Lēmums par visa kursa iziešanu tiek pieņemts pēc pirmās nodarbības, kas ir iekļauta cenā.
Uzvedības un kognitīvi emocionālās pašizziņas un pašregulācijas prasmju treniņnodarbības bērniem
(no 9 līdz 13 gadiem) PIETEIKUMS
Laura Freimane – deju un kustību terapeite, kā arī Apzinātās elpošanas pasniedzēja/gide. Mans izziņas un pilnveidošanās ceļš ir gana ilgs un bagāts. Katra prakse ir devusi brīvību ķermenī, mierīgāku prātu un lielāku skaidrību par saviem mērķiem un izvēlēm. Satiekoties ar Playfight metodi, manas acis iemirdzējās un mirdz joprojām. Tā ir tik iemiesota un daudzpusīga metode, ka gribas to darīt vēl un vēl. Pateicoties šai metodei es pārstāju baidīties nodarīt pāri ar savu spēku, jo es beidzot apzinājos to! Tā teikt, izpētīju savas spēka robežas un man vairs nevajag nevienam neko pierādīt. Es sajutu, ka mans spēks var būt atbalsts kādam, kurš vēl meklē savu spēku, vai uzdrošināšanos. Galu galā es piedzīvoju, ka rotaļīgums priekš manis ir pilnīgi citāds nekā es domāju iepriekš un, ka tajā ir dzīvesprieks.
Kārlis Laizāns – darbojas ar bērniem jau vairāk kā 8 gadus. Kopā ar bērniem izzinot pārgājiena takas un dabas noslēpumus, veicinot savstarpējo sadarbību un saliedētību. Darbnīcās palīdzot bērniem nospraust veselīgas robežas un izteikt savas emocijas. Pats aizraujas ar kustību un deju, un ar prieku ar šo dalās ar bērniem, kas iegūst kustēšanās prieku, attīsta radošumu un ķermenisko komunikāciju. Nodod zināšanas vai prasmes bērniem caur savu piemēru un pieredzi. Playfight metode ir fantastiska savā daudzpusībā. Emocijas, ķermeniskais kontakts, savstarpēja vienošanās, sociālā/ grupas dinamika, ieklausīšanās sevī/ citos, savu vēlmju izpaušana, būšana grupas centrā, ļaušana būt pašam sev – šis kokteilis aizrauj mani un bērnus!
Emocionālā un mentālā veselība
Nodarbības var palīdzēt radīt apzinātāku un mierīgāku prātu, un tā var veicināt labāku emocionālo un mentālo veselību, kā arī mazināt stresu un trauksmi.
Kognitīvās spējas
Nodarbības var palīdzēt radīt apzinātāku un mierīgāku prātu, kas var veicināt labākas kognitīvās spējas, piemēram, palielināt koncentrēšanās un uzmanības spējas ikdienā.
Personības attīstība
Nodarbības var veicināt personības attīstību, piemēram, palielināt empātiju, atbildību un savstarpējo attiecību kvalitāti.
Uzvedības kontrole
Var veicināt labāku uzvedības kontroli, piemēram, samazināt impulsīvu uzvedību un veicināt izpratni par savu uzvedību un emocijām.
Fiziskā veselība
Te var veicināt labāku fizisko veselību, piemēram, mazināt sāpes, uzlabot imunitāti, un samazināt hronisku slimību risku.