Vispārēji attīstošās nodarbības ir mērķtiecīgi orientētas un virzītas intervences, lai stimulētu visas bērna maņas, veicinātu smadzeņu darbību un attīstītu bērnus gan fizioloģiski, gan kognitīvi.

Mūsu sensorā sistēma ietver septiņas galvenās maņas - redzi, dzirdi, tausti, ožu un garšu, kā arī līdzsvaru un propriocepciju. Nodarbību laikā bērniem tiek piedāvāti dažādi uzdevumi un vingrinājumi , kuru laikā speciālisti ar dažādu stimulmateriālu palīdzību darbojas kopā ar bērniem, attīstot bērnos dažādas iemaņas un prasmes.

Visi cilvēki ir atšķirīgi un tādēļ katrs piedzīvos sajūtas atšķirīgi un reaģēs dažādos veidos.
Dažreiz šīs dažādās sensorās uztveres īpatnības var izraisīt sāpes, nemierīgumu, trauksmi, bailes vai apjukumu un izpausties kā “apgrūtinoša” uzvedība, jo bērns mēģina pielāgot savu uzvedību tam, kas viņā izraisa problēmu.
Dažos gadījumos maņas var strādāt saasināti un jūtīgi, kad bērna smadzenes un centrālā nervu sistēma saņem pārāk daudz informācijas (paaugstināta jutība) vai nepietiekami labi, ja smadzenes nesaņem pietiekamu informāciju (pazemināta jutība).
Ja bērna uzvedība ir atbilstoša, pat ja tā ir nevēlama (piemēram, trauksme pie izmaiņām rutīnā), nevajadzētu mēģināt mainīt uzvedību, bet gan mainīt vidi. Ja nevēlamās uzvedības cēlonis ir sensoras problēmas, arī tad izmaiņas vidē būs veids, kā virzīties uz priekšu.

PĒC VISPĀRĒJĀS ATTĪSTĪBAS NODARBĪBĀM UZLABOJAS:

⭐ BĒRNA PSIHOEMOCIONĀLĀ UZVEDĪBA

⭐ BĒRNA FIZISKĀ VESELĪBA UN SPĒJAS

⭐UZMANĪBAS UN KONCENTRĒŠANĀS SPĒJAS

⭐ KOMUNIKĀCIJAS SPĒJAS

⭐ SENSORAIS JŪTĪGUMS

Darbojoties ar dabas materiāliem un dažādiem stimulmateriāliem, bērni līdzsvaro savu nervu sistēmu un apgūst organisma pašregulācijas spējas.
Šīs nodarbības uzlabo bērnu vispārīgo veselību, kā arī veicina nervu sistēmas darbību un labvēlīgi ietekmē citas organisma funkcijas.
Tāpat šīs nodarbības palīdz bērniem pielāgoties apkārtējai videi, uzlabot sociālo mijiedarbību un attīstīt nepieciešamās prasmes ikdienas dzīvē.

⭐ PALĪDZ UZLABOT SPĒJU EFEKTĪVI APSTRĀDĀT UN INTEGRĒT INFORMĀCIJU NO VISĀM PIECĀM SENSORAJĀM SISTĒMĀM

⭐ ATTĪSTA SPĒJU KONCENTRĒTIES, JO NODARBĪBĀS TĀS STIMULĒ SMADZENES UN UZLABO NEIRONU SAVIENOJUMUS

⭐ PALĪDZ BĒRNAM LABĀK SAPRAST UN REGULĒT SAVAS EMOCIJAS, ENERĢIJU UN UZVEDĪBU

⭐ MAZINA STRESU UN TRAUKSMI

Nodarbību laikā notiek bērnu fizioloģisko un psihoemocionālo traucējumu mazināšana, tiek stimulētas maņas, sniegta nomierinoša iedarbība hiperaktīviem bērniem, nostiprināta sīkā muskulatūra, līdzsvarota nervu sistēmas darbība un emocijas, tāpat tiek attīstīta arī dzirde un ķermeņa jūtība. Bērni nomierinās un tas ļauj tiem vieglāk apgūt nepieciešamās prasmes vai iemaņas.
Sensorās attīstības nodarbības vada Vineta Āboliņa.
Vairāku gadu garumā strādājot gan ar bērnu, gan pusaudžu un pieaugušo auditorijām, esmu ieguvusi ne vien plašu un vērtīgu pieredzi, bet arī pārliecību, ka nobijušies, trauksmaini cilvēki, jo īpaši bērni, neko neiemācās. 
Viņi neatklāj neko jaunu, neuzdrošinās piedzīvot pasauli tās daudzveidībā, jo ir aizņemti ar izdzīvošanu.
Klātbūtne, emocionāls (un arī fizisks) siltums ļauj bērnam soli pa solim sajust mieru un drošību, kas palīdz viņam attīstīties un pieredzēt visu, kas apkārt.
Pēc anketas saņemšanas mēs ar Jums sazināsimies. Pieraksts uz individuālajiem treniņiem un pirmo nodarbību tiek organizēts rindas kārtībā.
Ir svarīgi atcerēties, ka nogurums, slikta pašsajūta vai stress ietekmē cilvēka toleranci, tas pats ir ar bērnu spēju panest sensoros stimulus. Tādēļ mēģiniet izzināt, kādas sensoras problēmas ir Jūsu bērnam un kādos veidos bērns ar tiem tiek galā, lai Jūs viņu varētu saprast un atbalstīt. Zemāk ir saraksts ar lietām, kas var būt noderīgas, un lietām, kas var radīt grūtības. Ar novērošanas palīdzību Jūs varēsiet pateikt, vai šajā sarakstā minētais (vai kaut kas līdzīgs) attiecas uz Jūsu bērnu.
Daži galvenie padomi attiecībā uz sensorās uztveres traucējumiem:
◆ Vērojiet savu bērnu un mēģiniet izzināt, kādas sensoras problēmas viņam var būt – jo vairāk Jūs varat uzzināt un saprast, jo vieglāk Jums būs atbalstīt bērnu
◆ Ja Jūsu bērns ir sarūgtināts, nemierīgs vai uzvedas “apgrūtinošā” veidā, apsveriet, vai to neizraisa sensorās problēmas. Dažreiz tās var būt bailes no tā, kas varētu notikt, kas rada stresu
◆ Jāapzinās, ka Jūsu bērns, iespējams, var vienlaicīgi izmantot tikai vienu sajūtu. Piemēram, skatoties uz kaut ko, viņš var Jūs nedzirdēt
◆ Kad esat identificējis ierosinātājfaktorus, kas izraisa sensoras problēmas, mēģiniet no tiem izvairīties
◆ Sekojiet rutīnai, cik vien iespējams, lai izvairītos no maņu pārslodzes un stresa situācijām
◆ Nosakiet klusu laiku/vietu, lai Jūsu bērns varētu atpūsties un atgūt spēkus
Ieteikumi no materiāla: Autisms: ceļvedis vecākiem un aprūpētājiem pēc diagnozes uzstādīšanas.