VISPĀRĒJĀS BĒRNA ATTĪSTĪBAS un SENSORĀS INTEGRĀCIJAS NODARBĪBAS

Sensorā sistēma ietver septiņas galvenās maņas - redzi, dzirdi, tausti, ožu un garšu, kā arī līdzsvaru un propriocepciju. Nodarbību laikā bērniem tiek piedāvāti dažādi uzdevumi un vingrinājumi , kuru laikā speciālisti ar dažādu stimulmateriālu palīdzību darbojas kopā ar bērniem.

Visi cilvēki ir atšķirīgi un tādēļ katrs piedzīvos sajūtas atšķirīgi un reaģēs dažādos veidos.
Dažreiz šīs dažādās sensorās uztveres īpatnības var izraisīt sāpes, nemierīgumu, trauksmi, bailes vai apjukumu un izpausties kā “apgrūtinoša” uzvedība, jo bērns mēģina pielāgot savu uzvedību tam, kas viņā izraisa problēmu.
Dažos gadījumos maņas var strādāt saasināti un jūtīgi, kad bērna smadzenes un centrālā nervu sistēma saņem pārāk daudz informācijas (paaugstināta jutība) vai nepietiekami labi, ja smadzenes nesaņem pietiekamu informāciju (pazemināta jutība).
Ja bērna uzvedība ir atbilstoša, pat ja tā ir nevēlama (piemēram, trauksme pie izmaiņām rutīnā), nevajadzētu mēģināt mainīt uzvedību, bet gan mainīt vidi. Ja nevēlamās uzvedības cēlonis ir sensoras problēmas, arī tad izmaiņas vidē būs veids, kā virzīties uz priekšu.

PĒC VISPĀRĒJĀS ATTĪSTĪBAS NODARBĪBĀM UZLABOJAS:

⭐ BĒRNA PSIHOEMOCIONĀLĀ UZVEDĪBA

⭐ BĒRNA FIZISKĀ VESELĪBA UN SPĒJAS

⭐UZMANĪBAS UN KONCENTRĒŠANĀS SPĒJAS

⭐ KOMUNIKĀCIJAS SPĒJAS

⭐ SENSORAIS JŪTĪGUMS

Sensoro maņu integrācija ir būtiska, jo tā ietekmē bērnu kognitīvās prasmes, motoriku, sociālo mijiedarbību un emocionālo labklājību, kā arī uztveri, domāšanu, valodas un runas attīstību, mācīšanos, uzmanības noturību, atmiņu, problēmu risināšanu, spriešanas spējām, morālo spriedumu veidošanos, kreativitāti. 
Bērni ar sensorās integrācijas traucējumiem var pieredzēt grūtības sazināties ar apkārtējiem un tiem var būt grūti pielāgoties dažādiem sensorajiem stimuliem. 
Savukārt bērni, kuriem šī integrācija norit bez traucējumiem, spēj efektīvi un elastīgi reaģēt uz dažādiem stimuliem, viņiem ir labākas pašorganizētības un emociju regulācijas prasmes.

⭐ PALĪDZ UZLABOT SPĒJU EFEKTĪVI APSTRĀDĀT UN INTEGRĒT INFORMĀCIJU NO VISĀM PIECĀM SENSORAJĀM SISTĒMĀM

⭐ ATTĪSTA SPĒJU KONCENTRĒTIES, JO NODARBĪBĀS TĀS STIMULĒ SMADZENES UN UZLABO NEIRONU SAVIENOJUMUS

⭐ PALĪDZ BĒRNAM LABĀK SAPRAST UN REGULĒT SAVAS EMOCIJAS, ENERĢIJU UN UZVEDĪBU

⭐ MAZINA STRESU UN TRAUKSMI

Sensorās attīstības nodarbības vada Vineta Āboliņa.
Vairāku gadu garumā strādājot gan ar bērnu, gan pusaudžu un pieaugušo auditorijām, esmu ieguvusi ne vien plašu un vērtīgu pieredzi, bet arī pārliecību, ka nobijušies, trauksmaini cilvēki, jo īpaši bērni, neko neiemācās. 
Viņi neatklāj neko jaunu, neuzdrošinās piedzīvot pasauli tās daudzveidībā, jo ir aizņemti ar izdzīvošanu.
Klātbūtne, emocionāls (un arī fizisks) siltums ļauj bērnam soli pa solim sajust mieru un drošību, kas palīdz viņam attīstīties un pieredzēt visu, kas apkārt.
Nodarbību laikā notiek bērnu fizioloģisko un psihoemocionālo traucējumu mazināšana, tiek stimulētas maņas, sniegta nomierinoša iedarbība hiperaktīviem bērniem, nostiprināta sīkā muskulatūra, līdzsvarota nervu sistēmas darbība un emocijas, tāpat tiek attīstīta arī dzirde un ķermeņa jūtība. Bērni nomierinās un tas ļauj tiem vieglāk apgūt nepieciešamās prasmes vai iemaņas.
Darbojoties ar dabas materiāliem un dažādiem stimulmateriāliem, bērni līdzsvaro savu nervu sistēmu un apgūst organisma pašregulācijas spējas.
Šīs nodarbības uzlabo bērnu vispārīgo veselību, kā arī veicina nervu sistēmas darbību un labvēlīgi ietekmē citas organisma funkcijas.
Tāpat šīs nodarbības palīdz bērniem pielāgoties apkārtējai videi, uzlabot sociālo mijiedarbību un attīstīt nepieciešamās prasmes ikdienas dzīvē.