Lasītprasmi raksturo lasīšanas pareizība, apzinātība, ātrums un izteiksmīgums.

Tā ir uzskatāma par pareizu, ja bērns lasa bez kļūdām.

Par apzinātu, ja izprot tekstu gan kopumā, gan tā detaļās. Par ātru, ja lasīšanas temps atbilst satura uztverei. Par izteiksmīgu, ja bērns iejūtas lomā ar loģisko uzsvaru, intonāciju un pauzēm.

Bez tā, ka bērns iemācās lasīt, viņam ir jāmāk arī klausīties - ieklausīties un sadzirdēt.

Lasīsim visi vienu kopīgu literāro darbu.

Lasīsim skaļi, pareizi, apzināti, izteiksmīgi un saistoši.

Lasīsim bez kļūdām un nepārsakoties.

Pārrunāsim, iztirzāsim un pierakstīsim iegūto. Apzināti analizēsim izprotot tekstu gan kopumā, gan detaļās. Lasīsim veikli, tā lai lasīšanas temps ir atbilstošs un saistošs. Lasīsim izteiksmīgi, iejūtoties tekstā, izmantojot balss skaļumu un intonāciju, loģisko uzsvaru un pauzes.

Būtiskākie ieguvumi - detalizētas, izzinošanas un analītiskas domāšanas attītīšana un nostiprināšana. Izlasītās informācijas izrunāšana, pārlūkošana un apzināšana. Informācijas atspoguļošana, izveidojot lasītāja dienasgrāmatu, kurā tiks uzzīmēts un uzrakstīts, ko es uzzināju.

LASĪTPRASME ir tā, kas vieno.
LASĪTPRASME ir tā, kas attīsta.
LASĪTPRASME ir tā, kas māca.

Pēc anketas saņemšanas mēs ar Jums sazināsimies. Pieraksts uz individuālajiem treniņiem un pirmo nodarbību tiek organizēts rindas kārtībā.

Lai saglabātu vietu bērnam grupā, nodarbībām tiek piemērota abonēšanas maksa par mēnesi.
Par neapmeklētajām nodarbībām nauda netiek atgriezta, bet ir iespējams apmeklēt nodarbības jebkurā citā dienā un laikā.

Ilvai Līdumai ir bakalaura grāds modernajās svešvalodās ar specializāciju vācu filoloģijā, un pēdējos 15 gadus viņa ir veltījusi vācu un latviešu valodas apmācībām. Papildu zināšanas Ilva ir guvusi Vācijā, piedaloties Deutsche Auslandsgesellschaft pedagogu pilnveides apmācībās, kā arī apguvusi Gētes institūta programmu “Deutsch Lehren Lernen” (DDL) un šobrīd aktīvi strādā pie The International Baccalaureate®️ (IB) programmas, lai sagatavotu skolēnus starptautiskajiem eksāmeniem.

Papildus pedagoga karjerai, Ilva ir arī smilšu pasaku terapeite, un viņa veiksmīgi integrē šo metodi lasītprasmes nodarbībās, palīdzot bērniem nostiprināt valodu prasmes ar radošās izspēles palīdzību un stāstu veidošanu.

Ilvas aizraušanās ir lasīšana, un viņa uzskata, ka tā ir būtiska personības attīstībā. Viņas mērķis ir veicināt lasīšanas prieku un valodu prasmju attīstību, palīdzot bērniem kļūt par pārliecinātiem un veiksmīgiem lasītājiem.

Dacei Prūsei ir maģistra grāds un piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija pedagoģijā, sākumskolas un latviešu valodas skolotāja diploms. Piedalījusies mērķstipendijas ESF darbības programmā, skolvadības jomā. Iegūtas profesionālās pilnveides apliecības bērnu uzraudzības un pirmskolas programmās. Apgūti kursi darbam ar izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, talantīgiem un apdāvinātiem bērniem. Regulāri papildina zināšanas pedagogu profesionālās meistarības pilnveides un metodikas kursos.
Par pedagogu ar dažāda vecuma un tautību izglītojamajiem strādā 22 gadus. Ir pieredze darbā pirmsskolas izglītības iestādēs gan Latvijā, gan Amerikā. Vairākas vasaras vadīja diennakts nometnes bērniem. Kā pasniedzēja piedalās arī NVA Valsts valodas izglītības programmu īstenošanas kursos. Lielāko daļu savā profesionālajā karjerā strādājusi par latviešu valodas skolotāju mazākumtautību skolēniem Ilgstoši slimojošu izglītojamo apmācību centrā, kur bija arī tās vadītāja. Šobrīd pastāvīgi darbojas Intelekta attīstības centrā kā speciālais un valodas attīstības pedagogs. 
Daces pozitīvisms, radošums un pacietība, spēj veidot draudzīgas, patiesas un abpusēji ieinteresētas attiecības ar ikvienu izglītojamo. Viņa uzskata, ka pedagogs spēj izmainīt skolēna un viņa vecāku likteni, tāpēc mācīšana nav darbs, bet gan process, kas jāizdzīvo kopīgā sadarbībā.

Apzinātā lasīšanas nodarbības apraksts:

Pirms lasīšanas ievirze: uzdosim sev jautājumus, ko vēlamies sasniegt, lasot konkrēto tekstu. Tas palīdzēs saglabāt mērķi un uzmanību, kad sāksim lasīt.

Aktīvas un klātesošas lasīšanas process: lasot tekstu, pievērsīsim uzmanību galvenajiem jēdzieniem, sižeta līnijai, būtiskākajiem argumentiem vai vēstījumam. Iezīmēsim interesējošos fragmentus vai rakstzīmes, lai vēlāk varētu uz tiem atsaukties.

Pievērsīsim uzmanību detaļām un būtiskajam izprotot tekstu.

Pārdomas un sarunas pēc lasīšanas: pēc lasīšanas pārspriedīsim izlasīto. Pārrunāsim radušās domas, emocijas vai secinājumus par tekstu?

Diskusija un kopīga analīze grupā. Apzinātā lasīšana ir ļoti noderīga, īpaši, ja ir nepieciešams izprast tekstus. Reiz apgūta šī iemaņa noderēs tālāk dzīvē lasot sarežģītākus darbus. Nodarbības palīdzēs pilnveidot izpratni un analizēt tekstus.